۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۷۷۳۵۷

روایتی متفاوت از طلبه گمنام جهادی که آسمانی شد

روایتی متفاوت از طلبه گمنام جهادی که آسمانی شد
طلبه جهادی دانیال سالاری ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که از آن جمله مسأله اخلاص و گمنامیش بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گرو‌ه‌های جهادی نمونه بارز مرد میدان‌هایی هستند که در بهترین لحظاتی که می‌توانند در کنار خانواده‌هایشان بگذارنند به میدان جهاد و خدمت می‌آیند تا گرهی از کار محرومان بگشایند آن هم در دورافتاده‌ترین و محرومترین و صعب‌العبورترین روستاهایی که از خیلی از خدمات بی‌بهره هستند.

جنوب کرمان به‌ویژه شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب به‌واسطه محرومیتی که دارد میعادگاه جهادگران در طول سال بخصوص ایام تعطیلی عید نوروز و همچنین تابستان است، گروه‌های جهادی بومی منطقه و همچنین گروه‌هایی از جای جای ایران اسلامی که به شوق خدمت به مردم راهی این نقطه از کشور می‌شوند.

گروه جهادی فانوس جنوب از سال ۹۰ کار خودش را در جنوب استان کرمان با تعداد ۶۰ جهادگر آغاز کرده است و در حال حاضر شبکه‌ای متشکل از ۴۰۰ جهادگر دارد، این گروه به عنوان گروه جهادی مستقل، از تمام اقشار دانشجو و دانش‌آموز، طلاب و مشاغل آزاد در این اردو حاضر است.

خدمت گروه جهادی فانوس در روستای راسک قلعه‌گنج

سید حسام حسینی مسئول گروه جهادی فانوس با بیان اینکه حوزه جغرافیایی ویژه این گروه جنوب کرمان و اکنون به صورت ویژه در قلعه‌گنج است، اظهار کرد: البته از چهار سال گذشته با هدف آموزش اردوهای جهادی به جوانان عراقی، اردوهای جهادی در کشور عراق نیز در برنامه بوده است.

وی عنوان کرد: محورهای اصلی گروه شامل زیرساخت از جمله ساخت ۷ مدرسه، اجرای ۶ پروژه آبرسانی، کمک به تکمیل و ساخت و ساز مساجد و مسکن محرومین، اشتغال از جمله توانمند سازی آموزشی و اعطای وام‌های اشتغال، فرهنگی شامل برنامه‌های مختلف تربیتی و هسته‌سازی‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین اعزام کاروان‌های زیارت اولی به کربلا و مشهد است.

حسینی با اشاره به اقدامات تعطیلات نوروزی اظهار کرد: عید امسال عازم روستای راسک شدیم که در ۱۵۰ کیلومتری شهر قلعه‌گنج قرار دارد و کارهای انجام شده در این روستا شامل مطالعات پایه در حوزه زیرساخت، اشتغال و فرهنگی و تهیه سند پیشرفت، آغاز به‌کار نقشه‌برداری در حوزه ژئوفیزیک برای حفر چاه آب شرب و شروع عملیات حفر، شروع به‌کار ساخت خانه عالم، ایجاد بوستان روستا، آغاز عملیات طرح هادی، ساخت ۱۵ سرویس بهداشتی، ایجاد باغ موقوفه، مطالعات و شروع به کار تجمع و ساماندهی آب‌های سطحی و استفاده از آبیاری تحت فشار است.

مسؤول گروه جهادی فانوس در خصوص ویژگی‌های طلبه جهادی دانیال سالاری عضو این گروه جهادی که طی چند روز گذشته در حین خدمت به مردم محروم روستای راسک دچار سانحه و مجروح شد، بیان داشت: همه صفات و عناوین خوب شامل مداح، روحانی، قاری قران، اخلاق، مجاهدت و ادب را در خودش داشت، وی تاکنون متعلق به دوستان جهادی‌اش در جنوب کرمان بود، اما امروز قطعا یاری‌گر و متعلق به تمام جریا‌ های انقلابی خواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: خدمت در راسک با دو هدف و از یکم تا دهم فروردین ماه از جمله کمک به رفع محرومیت‌های این روستا و ایجاد گروه‌های جهادی بومی در منطقه و این شهرستان به واسطه آموزش‌های عملی آغاز شد.

وقتی جهادگران دنبال گمنامی هستند اما مشهور می‌شوند

دادخدایی عضو گروه جهادی فانوس و از دوستان جهادگر طلبه دانیال سالاری نیز با بیان اینکه این طلبه جهادی فردی با اخلاص و بااخلاق و با بصیرت بود و همیشه در هرکاری اول به خدا و دوم به اهل بیت توسل می‌کرد، اظهار کرد: سالاری طلبه‌ای جهادگر و بسیجی بود و روحیه‌ای جهادی داشت.

وی افزود: این طلبه جهادی همیشه به فکر مستضعفین بود و یکی از نوکران اهل بیت بود که نفس گرمی داشت و صدای زیبایی و از خادمین گلزار شهدای گمنام شهرستان قلعه‌گنج بود، فردی بود که درباره هر کار خیر و خدا پسندانه‌ای که انجام می‌داد دلش نمی‌خواست دیده شود و دنبال گمنامی بود.

دادخدایی عنوان کرد: یک شب قبل از آسمانی شدنش با همراهی یکی از دوستانشان مواد غذایی فراهم می‌کنند و به خانه یکی از نیازمندان شهر می‌برند، دوستش به او می‌گوید؛ امشب به منزل خودت برو و به‌مادرت سر بزن و استراحت کن، که این طلبه جهادی پاسخ می‌دهد، من چند روز هست می‌روم، مادرم ناراحت می‌شود که چرا این راه‌های پرخطر را می‌روی، برای اینکه مادرش ناراحت نشود با تمام خستگی که داشت آن شب خانه نرفت و روز بعد آسمانی شد.

دوست طلبه جهادی ادامه داد: اولین دیدارمن با طلبه جهادی از مسجد وهیئت شروع شد من دانیال را می‌شناختم اما جذب ایشان شدم و  تمام اینها نشانه اخلاص و بصیرت این طلبه جهادی بود واقعا شهیدانه زندگی می‌کرد و رفتار شهیدانه‌ای داشت و علاقه شدیدی به شهدا بخصوص شهید حججی داشت.

روایتی از طلبه‌ گمنام جهادی که آسمانی شد

اخلاص، ایثار در مال و جان سه ویژگی منحصر به‌فرد طلبه جهادی

رئیسی یکی دیگر از اعضای گروه جهادی فانوس بیان داشت: طلبه جهادی دانیال سالاری یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که داشت مسئله اخلاصش بود، وی در روسای آهوان به عنوان مدیرمسئول شعبه موسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) انتخاب شد خودم دیدم.

وی ادامه داد: با اینکه خودش و خانواده‌اش از لحاظ مالی خانواده ضعیفی بودند اما برای کارهای قرآنی از هزینه‌های شخصی استفاده می کرد بدون هیچ چشمداشتی این کارها را پیگیری می‌کرد و اگر خدمتی می‌کرد برای اسلام، قرآن و خدا بود و هر جا این مجاهدت خاللصانه باشد، نتیجه خوبی هم دارد.

رئیسی بیان داشت: در شهرستان قلعه‌گنج این طلبه جهادی بسیار گمنام بود با اینکه خیلی فعال بود اما اخلاص شد و کسی ایشان را نمی‌شناخت حتی بین طلبه‌های شهرستان هم گمنام بود اما خدمت در مناطق محروم و صعب‌العبور و به دلیل اخلاص در کارهایش بود که با آسمانی شدنش شهرت پیدا کرد.

عضو گروه جادی فانوس جنوب ادامه داد: وی در کارهایش بسیار ایثار داشت، خودش از هزینه‌های مالی خودش استفاده می‌کرد علی‌رقم ضعف مالی، ایثار در مال داشت و همچنین ایثار در جان داشت کمتر کسی حاضر می شود زندگی دیگری را بر زندگی خودش مقدم بدارد، در ایام تعطیلات عید با اینکه باید کنار مادرش باشد اما جانش را برای به‌دست آوردن رضای خدا فدا می‌کند این ایثار در جان به واسطه ایمان راستین به‌دست می‌آید.

وی گفت: این طلبه جهادی نگذاشت قرآن مهجور باشد و خدمت خالصانه انجام می‌داد و فاصله 150 کیلومتری روستا تا شهر را می‌رفت و کارها را پیگیری می‌کرد و دوباره در برگشت با شور و اشتیاق خدمت می‌کرد به تازگی از شهرستان رسیده و آنقدر اشتیاق خدمت به مردم مستضعف را داشت که تراکتور را روشن کرد و رفت بعد از دقایقی متوجه شدم از جان خود گذشت تا روستاهای محروم را بهره‌مند کنند.

طلبه جهادگر قلعه‌گنجی در طول خدمت طلب دعا برای شهادتش می‌کرد

حجت‌الاسلام کرمی دیگر عضو گروه جهادی فانوس جنوب و از دوستان طلبه جهادی گفت: دانیال سالاری واقعا باتقوا بود به نکات خیلی ریز و مهمی توجه می‌کرد به مادرش خیلی اهمیت می‌داد احساس مسئولیت داشت و خدمت به مادرش را وظیفه خودش می‌دانست.

وی عنوان داشت: طلبه جهادی دانیال سالاری یک مداح بود مداحی بسیار زیبایی را انجام می‌داد و روضه‌های بسیار سوزناکی داشت طلبه بود اما هر لحظه‌ای که می‌گفتم جایی برنامه داریم و حرکت جهادی و فرهنگی داشتیم پیش‌قدم بود و می‌آمد.

عضو گروه جهادی فانوس جنوب با بیان اینکه شب‌های آخر قبل از آسمانی شدنش گفتم کاری می‌خواهیم انجام دهیم اما نمی‌شود ولی ایشان نشست برای راه حل و از شدت خستگی در آن شب همانجا خواب رفت، خاطرنشان کرد: دوستانی که چند سال و حتی ساعت‌ها با این طلبه جهادی ارتباط داشتند خیلی از وی راضی بودند، وی از همه طلب دعا برای شهادت می‌کرد و به آرزویش رسید./998/

منبع: فارس
ارسال نظرات