۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۷۸۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد؛

صبر؛ تنها راه رسیدن به پیروزی/ استکبار، عزت و قدرت مسلمانان را نمی خواهد

صبر؛ تنها راه رسیدن به پیروزی/ استکبار، عزت و قدرت مسلمانان را نمی خواهد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اقتدار ملت بزرگ ایران مرهون صبر و استقامت است، گفت: تنها راه رسیدن به عزت و پیروزی، صبر و صابر بودن است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به فرازهایی از دعای معروف ماه مبارک رمضان «اللهم اغن کل فقیر» گفت: این دعای ارزشمند، حاکی از نگاه عمیق اسلام به جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه اسلام می خواهد جامعه اسلامی همواره در مسیر پیشرفت و اقتدار قرار داشته باشد، ادامه داد: فقرزدایی، حل مشکلات محرومان و قرار گرفتن در مسیر قدرت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله نکاتی است که اسلام مورد تأکید قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: یکی از اصول و سنن قطعی الهی، پیروزی خداوند متعال، انبیا و اوصیای الهی و پیروان آنها بوده و فلسفه آن نیز «قدرت» است؛ خدای متعال در بالاترین سطح قدرت قرار دارد و انبیای الهی و پیروان آنها نیز از این قدرت برخوردار خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران تأکیدات اسلام در زمینه «عزت» را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: عزت، آن مسأله ای است که هیچگاه نمی گذارد انسان خودش را خوار و ذلیل کند؛ کسانی که در پی قدرت و عزت هستند می دانند که دنیای استکبار هیچگاه عزت و قدرت مسلمانان را نمی خواهد.

وی عنوان کرد: امروز با اندکی توجه در می یابیم که هر کشور و ملتی که با دنیای استکبار و آمریکا ارتباط برقرار کرده، تحت سلطه قرار گرفته است؛ اروپا با همه قدرتی که دارد تحت سلطه آمریکا قرار داشته و منافعش در چارچوب منافع آمریکا و نظام سلطه تعریف می شود و اگر این منافع با منافع آمریکا در تضاد باشد، جلویش گرفته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه آموزه های وحیانی ما را به سوی قله های رفیع قدرت راهنمایی می کند، ابراز کرد: دستیابی به عزت و قدرت تنها از طریق پیوند با خدای متعال شکل می گیرد و هر چه انسان ارتباط قوی تری با پروردگار عالمیان داشته باشد، در سطوح بالاتری از قدرت قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبران الهی همواره درصدد خلق قدرت در سایه خودسازی و ارتباط با خداوند هستند، تأکید کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول چهار دهه گذشته همواره در راستای خلق قدرت برای ملت ایران و امت اسلام و مستضعفان در جامعه بشری گام برداشته اند و ما این را در بیانیه گام دوم انقلاب مشاهده می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قدرت در پرتو ایستادگی و استقامت در صراط مستقیم محقق می شود، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به بی نیازی، قدرت و عزت باید ارتباط خود را با خدای متعال تحکیم ببخشیم؛ هر انسانی به اندازه همراهی با خدای متعال عزیز و مقتدر و بی نیاز می شود؛ بر اساس آیات قرآن تنها راه رسیدن به این درجه، استعانت به صبر و نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به اینکه اقتدار ملت بزرگ ایران مرهون صبر و استقامت است، یادآور شد: با استعانت از صبر می توان به بالاترین درجه از اقتدار نظامی، دفاعی، اقتصادی، علمی و سیاسی دست یافت؛ امروز باید دانست که تنها راه رسیدن به عزت و پیروزی، صبر و صابر بودن است./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جیحون
Netherlands
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
بعد وقتی در جواب به سوال بعضی خانم های سوپر حزب اللهی که می پرسن :ماهم میخواهیم مثل حاج قاسم به وظیمه شرعی و دینی مون عمل کنیم و در نبرد آخرالزمانی موثر واقع بشیم،چکار کنیم؟؟؟؟میگیم به هر بد بختی که اومد خواستگاریتون جاب مثبت بدید و با سختیای زندگی بسازید و بچه بیارید چنتا چنتا.....میگن حاج آقا چقدر عوام هستید شما
0
0