۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۷۸۵۰۱
معاون آموزش حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

ریزش عده ای از انقلاب، به دلیل اعمال قبلی آنهاست

ریزش عده ای از انقلاب، به دلیل اعمال قبلی آنهاست
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر دیدیم عده‌ای از انقلابیان ریزش کردند بدانیم که این ریزش‌ها به خاطر اعمال قبلی آنهاست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر دیدیم عده‌ای از انقلابیان به مرور زمان ریزش کردند بدانیم که این ریزش‌ها به خاطر اعمال قبلی آن‌ها است.

نشست شب‌های بندگی با موضوع تفسیر آیات اخلاقی قرآن کریم در تبیین بیانیه گام دوم در چهارمین شب ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشوربیان کرد: یکی از راه‌های اصلاح نفس توجه به این نکته است که عمل انسان به خودش با می‌گردد؛ برخی می‌گویند رفتار تو معرف شخصیت توست اما قرآن می‌گوید رفتار علاوه برمعرف، معمار شخصیت نیز هست یعنی برمی‌گردد و بر شخصیت انسان اثر گذاشته و آن را می‌سازد.

وی افزود: انسان‌ها کم کم مکذب دین می‌شوند یعنی گناه پشت گناه انسان را به این مرحله می‌رساند و شخصیت وی را تغییر می‌دهد؛ در این چهل سال نیز ما کسانی را دیدیم که قدم به قدم به سمت گناه رفتند تا جایی که یک انقلابی پا به رکاب وسط میدان را به یک ضدانقلابی پا به رکاب در خط مقدم دشمن تبدیل می‌کند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه یادآور شد: کسانی که در مقابل امام حسین ایستادند نیز هم نماز میخواندند و هم برخی از یاران امام علی در جنگ‌های گذشته بودند. در آیه 155 سوره آل عمران نیز مشاهده می‌کنیم که قرآن علت فرار کردن عده‌ای از صحابه پیامبر (ص) در جنگ احد را اعمال قبلی آن‌ها بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: در ادامه همین آیه گفته شده است که «این گونه افراد قلب دارند اما حق را نمی‌فهمند، چشم دارند اما حق را نمی‌بینند و گوش دارند ولی حق را نمی‌شوند» بنابراین اگر دیدیم عده‌ای به مرور زمان ریزش کردند بدانیم که این ریزش‌ها به خاطر پرونده اعمالشان است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد ابراز کرد: با ساختن درون است که انسان امانت‌دار خداوند می‌شود زیرا خداوند بهترین چیزها را به بهترین نفس عطا می‌کند و در قرآن بیان شده است که ایمان و تقوا زمینه ساز دریافت برکات اسمان و زمین است بنابراین انسان خودش باید زمینه را برای دریافت برکات الهی ایجاد کند.

ارسال نظرات