۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۸۰۵۶۲
عضو هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

انتخابات هم حق است و هم تکلیف

انتخابات هم حق است و هم تکلیف
حجت الاسلام والمسلمین مقامی گفت: انتخابات هم حق و هم تکلیف است، حق است چون سرنوشت خود را بدست شخصی واگذار می کنیم، تکلیف است چون با این انتخاب میراث شهدا، حفظ می شود.

حجت الاسلام عبدالمجید مقامی عضو هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اخلاق در مناظرات گفت: مناظره باید اخلاق مدار باشد، مناظراتی که براساس فرهنگ لبیرال در غرب انجام می گیرد، بسیار متفاوت با آن گفت و گویی است که در کشور ماانجام می شود، کاندیداها باید براساس فرهنگ اسلامی و قرآنی گفت و گو و مناظرات را انجام دهند، قرآن قولامعروفا و قولاًلینا را مطرح می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کاندیدا ها در مناظرات تهمت و  دروغ  نزنند و رقبا را تخریب نکنند بلکه با زبانی خوب برنامه های خودشان را انجام دهند، ابراز داشت: مردم قدرت تشخیص دارند و با شنیدن برنامه ها می توانند تصمیم بگیرند، یعنی اگر کسی شروع به تخریب دیگری کرد این علامت است بر اینکه این شخص کاندیدای اخلاق مدار نیست و وقتی اخلاق مدار نبود در عرصه های سیاسی، اخلاقی و فرهنگی هم اخلاق مدار نخواهد بود و مشکلات عدیده ای را برای مملکت ایجاد می کند.

وی با اشاره به تفکر اشرافی گری در برخی از مسؤولین اظهار داشت: کاندیدا ها باید مشکلاتی که برای جامعه و مردم به وجود آمده را مطرح کنند، از باب نمونه تفکر اشرافی گری است که ارزش های ما را از بین می برد و اگر اندیشه و روش  اشرافی گری در زندگی جوانان ما رسوخ کند، دیگر حاضر نخواهند بود خود را جوان مسلمان مطرح کنند چون مسلمان بودن یک سری قالب خاص دارد و اشرافی گری با آن قالب ها مخالف است.

عضو هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در ادامه افزود: کاندیداهای انتخاباتی باید از مبارزه با فساد سخن بگویند امروز جامعه ما از فساد رنج می برد، رسیدگی به معیشت مردم از دیگر موضوعاتی است که نامزدهای انتخاباتی باید در مناظرات خود مطرح کنند، سه کلید واژه اصلی باید محور سخن باشد، مبارزه با فساد، مبارزه با اشرافی گری و رسیدگی به معیشت مردم.

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه کاندیداهای ما به گونه سخن نگویند که تبلیغاتچی های بیگانه خرسند و خوشحال شوند و روی همین حرف ها بخواهند مانور بدهند، اظهار داشت: مرحوم امام (ره) برای ما معیاری را بیان کردند که ببینید دشمن از حرف های شما خوشش می آید یا نه، اگر از حرف های شما خوشحال شد بدانید در کار شما اشکالی وجود دارد اما اگر ناراحت شد بدانید در مسیر درست قرار دارید.

استاد  حوزه علمیه بیان کرد: مناظره اسلامی مناظره ای است که در آن هوچی گری و سیاه نمایی نباشد و در عین حال نکات ضعف قطعاً باید به صورت منطقی  مطرح شود، نباید به دنبال مچ گیری و زمین زدن رقیب بود، هدف باید خدمت به ملت و کشور باشد.

وی با اشاره به بصیرت در انتخابات اذعان کرد: خواص باید طرفدارانشان را سفارش به وحدت، شرکت حداکثری و بصیرت در انتخاب افراد کنند، نامزدهای انتخابات نیز باید به حامیان خود سفارش کنند به رقبای انتخاباتی هرگز تهمت نزنند، تهمت ها سودی به حال کسی ندارد و به ضرر منافع کشور تمام می شود، اما نقطه ضعف ها را باید از روی دلسوزی گفت تا منتهی به بصیرت افزایی شود.

حجت الاسلام با بیان اینکه حضور در انتخابات  هم حق و هم تکلیف است، خاطرنشان کرد: انتخابات دو سویه است، یعنی هم حق و هم تکلیف است، حق است چون می خواهیم سرنوشت خود و مملکت خود را بدست شخصی واگذار کنیم، پس حقی برای من ایجاد می شود، و این حق هم بین من و کاندیدای انتخاب شده حقی طرفینی است و از طرفی تکلیف است چون می خواهیم با این انتخابات میراث شهدا که نظام مقدس جمهوری اسلامی است، حفظ شود.

عضو هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان با اشاره به واجب شرعی بودن شرکت درانتخابات ابراز کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه فرمود همانگونه که نماز خواندن واجب است شرکت در انتخابات هم بر شما واجب است، اگر در انتخابات شرکت نکنیم قطعاً مرتکب حرام شرعی شده و در پیشگاه الهی مواخذه و عقاب خواهیم شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
دولت جوان* مومن انقلابی:
وزارت امورخارجه =دکتر کمال خرازی
وزارت صنعت معدن تجارت=سردار حسن پلارک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح=سردار احمد وحیدی
وزیر اقتصاد =دکتر حجت الله عبدالملکی*
رئیس کل بانک مرکزی=دکتر محمدرضا پورابراهیمی*
وزیر علوم،تحقیقات و فناوری=  پرفسور محمدمهدی زاهدی
وزیر نفت= سردار سعید محمد*
معاون اول دولت و دبیر شورای عالی امنیت ملی=دکتر سعید جلیلی*
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی هیات دولت= دکتر وحید یامین پور*
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری=مهرداد بذرپاش*
وزیر راه، مسکن و شهرسازی=علی نیکزاد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
واقعا حرف درستیه شرکت نکردن در این شرایط حرام است
0
0