۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۸۳۰۶۳

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شد

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شد
نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری درحوزه انتخابیه استان مازندران اعلام شد و حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

به گزارش سرویسی سیاسی خبرگزاری رسا، فرمانداری ساری اعلام کرد: در اجرای ماده ۶۶ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان و به استناد صورت جلسات دریافتى از هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌های تابع نتایج انتخابات دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران ۹۱۳ هزار و ۶۲۹ نفر در این دوره از انتخابات رای دادند.

از مجموع آراء دریافت شده حجت‌الاسلام سیدصادق پیشنمازی موفق به کسب۵۹۱ هزار و ۲۸۱ رای و محمد حسن گلی شیردار با ۳۲۲ هزار ۳۴۸ رای کسب کردند که حجت‌الاسلام سیدصادق پیشنمازی با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده مردم استان مازندران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق پیشنمازی متولد ۱۳۴۱ فرزند مرحوم آیت‌الله سیدمهدی پیشنمازی است که از موسسان جامعه وروحانیت مازندران در اوایل انقلاب اسلامی است.

عضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه بین‌المللی اهل البیت (ع)، استاد حوزه و دانشگاه و مدرس دانش افزایی اساتید هیأت علمی دانشگاه های کشور  و موسس حوزه های  علمیه حضرت اباصالح المهدی(عج) از دیگر فعالیت‌های این عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران است.

حجت‌الاسلام سیدصادق پیشنمازی جایگزین آیت‌الله نورالله طبری در مجلس خبرگان رهبری شده است، مازندران در مجلس خبرگان رهبری داری چهار کرسی است که پیش از این آیت‌الله آملی لاریجانی، آیت‌الله نورالله طبرسی، آیت‌الله علی معلمی و آیت‌الله رحیم توکل به عنوان نماینده منتخب مردم به این مجلس راه یافته بودند که به علت فوت آیت الله طبرسی انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری روز ۲۸ خردادماه برگزار شد و در نهایت حجت‌الاسلام سید صادق پیشنمازی به عنوان نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری توسط مردم انتخاب شده است./998/

ارسال نظرات