۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۸۷۲۰۹
حجت الاسلام حائری زاده:

جهانیان شیعه را با امام حسین و مهدویت می‌شناسند

جهانیان شیعه را با امام حسین و مهدویت می‌شناسند
اصفهان - استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز دنیا شیعه را با امام حسین و مهدویت می‌شناسد، گفت: امروز قیام امام حسین(ع) بین المللی و جهانی شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید مهدی حجت الاسلام حائری زاده در نخستین شب از عزاداری هیأت رزمندگان اسلام شهرستان کاشان که با شیوه نامه‌های بهداشتی در محوطه باز ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: امروز دنیا شیعه را با امام حسین(ع) و مهدویت می‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه امروز قیام امام حسین(ع) بین المللی و جهانی شده است، افزود: مکتب حسینی به اندازه‌ای ظرفیت دارد که تمام عالم زیر خیمه او قرارگرفته است و اگر تا پیش از این فقط در ایران برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کردند، امروز در قطیف عربستان و در مدینه، ترکیه، واشنگتن، نیویورک، اروپا، آسیای میانه، آسیای شرقی، کشور‌های اسکاندیناوی، کشور‌های عربی و حاشیه خلیج فارس هم برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه امام حسین(ع) در بین ۱۲۴ هزار پیامبر و ائمه معصومین(ع) تنها امامی است که اربعین دارد، گفت: حضور مسلمانان و غیر مسلمانان در پیاده روی چندین ۱۰ میلیونی اربعین حسینی نشانه جهانی شدن امام حسین(ع) است و بیانگر این است که امام حسین(ع) تنها به شیعیان تعلق ندارد.

به گفته وی با وجود شیوع فراگیر کرونا در جهان حتی یک مورد ابتلا به کرونا در اربعین حسینی سال گذشته گزارش نشده است.

حجت الاسلام حائری زاده در ادامه با اشاره به معنای لغوی عبارت «وتر الموتور» در زیارت عاشورا، گفت: اصحاب عاشورا تجلی «وتر الموتور» هستند، اما در آن سو دشمنی با ابا عبدالله(ع) در اوج بود و چیزی نبود که از دست شان بر آید و انجام ندهد و آنچه انجام ندادند از دست شان خارج بود.

وی ادامه داد: قبل از اینکه امام حسین(ع) را به قتلگاه ببرند، ایشان را ترور شخصیتی کرده بودند و در آن حال و هوای ترور شخصیتی که امام را از چشم مردم انداخته بودند، این یاران امام حسین(ع) بودند که پا در رکاب امام زمان خودشان گذاشتند و او را یاری کردند.

استاد حوزه علمیه یکی از شئون عاقبت به خیری را داشتن التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان مدافع حرم پیرو مکتب ابا عبدالله(ع) و دلداده امام حسین(ع) هستند.

وی نماز بدون ولایت و امامت را نماز مقبول ندانست و با اشاره به اینکه لشکریان کفر با وجود اینکه نماز می‌خواندند، اما نماز آن‌ها نماز بدون ولایت و امامت بود، گفت: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با تبعیت از ولایت راه صد ساله یک شبه رفتند.

حجت الاسلام حائری زاده تفکر داعش را تفکر آل ابوسفیان دانست و یادآور شد: مفتی اعظم عربستان در خطبه‌های نماز جمعه فتوا می‌دهد کشتن شیعه اعم از ایرانی و عراقی و لبنانی و یمنی و افغانی به دلیل اینکه مرتد و کافر هستند مباح است و این تفکر مفتی اعظم عربستان همان تفکر آل ابوسفیان داعش است که شیعیان را قطعه قطعه کرده و یا در دیگ جوشان صد درجه انداختند./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات