۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۸۹۸۶۰
در قالب ویژه برنامه‌های بزرگداشت آیت الله خیری دامغانی برگزارشد؛

رونمایی از دو کتاب «واعظ پارسا» و «احترام به مادر» در دامغان + عکس

رونمایی از دو کتاب «واعظ پارسا» و «احترام به مادر» در دامغان + عکس
سمنان - آیین رونمایی از دو کتاب واعظ پارسا و احترام به مادر، در قالب ویژه برنامه‌های بزرگداشت آیت الله خیری برگزارشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیین رونمایی از این دو اثر ارزشمند با حضور امام جمعه، فرماندار، ریاست ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی شهرستان و رئیس شورای اسلامی شهر دامغان، معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، جمعی از اعضای بزرگوار خانواده آیت الله خیری، مؤلفین این آثار و اصحاب رسانه در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این آیین شخصیت بزرگ آیت الله خیری را گنج پنهانی برشمرد که تألیف آثاری نظیر این دوکتاب ویژگی‌های درس آموز سیره عملی و اخلاقی ایشان را به همگان معرفی می‌کند و اضافه کرد: بالندگی فرهنگ هیچ شهر و کشوری بدون توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به مفاخر آن خطه مقدور و میسر نیست.

کتاب "واعظ پارسا" نوشته حجت الاسلام مصطفی ترابی شامل داستان‌هایی از زندگی عالم ربانی آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی ورکیانی یکی از دو اثر رونمایی شده در این مراسم بود؛ این مجلد مشتمل بر ۱۰ فصل و ۱۹۱ صفحه به رشته تحریر درآمده و به سفارش دبیرخانه نکوداشت این فقیه وارسته در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

دومین اثر رونمایی شده در این مراسم "به احترام مادر" نام دارد که شامل چهل حکایت از نتایج اکرام به سادات در دنیا و آخرت است؛ این کتاب بخشی از اثر ارزشمند "فلاح المسلمین" آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی ورکیانی است که به همت مؤلف و پژوهشگر حوزوی حجت الاسلام سیدسعید شاهچراغی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات تجویدیان در ۱۱۸ صفحه چاپ شده است. /۹۷۷/پ210/
 
رونمایی از دو کتاب
 
رونمایی از دو کتاب
 
رونمایی از دو کتاب
 
رونمایی از دو کتاب
 
رونمایی از دو کتاب
ارسال نظرات