۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۹۲۵۱۰
آیت الله نوری همدانی:

کادر درمانی در ایام کرونا تا سرحد جان فداکاری کردند

کادر درمانی در ایام کرونا تا سرحد جان فداکاری کردند
حضرت آیت الله نوری همدانی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را لازم دانست و گفت: کادر درمانی در این ایام کرونا، تا سرحد جان، فداکاری کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در اسلام، دو کادر از دیگر کادرها با اهمیت تر قلمداد شده است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص)، کادر علما و فقها و نیز کادر اطباء را مهمترین مشاغل دانستند.

وی با بیان اینکه کار شما، کار بسیار مهمی است که انجام داده اید، بیان داشت: کادر درمانی در این ایام کرونا، تا سرحد جان، فداکاری کرده و از بیماران پرستاری کرده اند و این قابل تقدیر است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: براساس فرمایش این امام همام، «هر نقطه مسکونی که در آن سه قدرت نباشد، کارشان مختل است؛ اول، فقیه عالم به اوضاع زمان و پرهیزگار، دوم، طبیب مورد اعتماد، سوم، مدیر خیرخواه مردم». این سه کادر نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: از پیامبر گرامی اسلام سئوال شد، چه کسی در پیشگاه خداوند از همه محبوبتر است؟ فرمودند: به هرمیزان خدمت او به جامعه بیشتر باشد، نزد خداوند از جایگاه بالاتری برخوردار است. لذا امروز خدمت به مردم دراين شرائط سخت بسيار ضروري است

وی با بیان اینکه در روستاها، نقاطی است که مردم دسترسی به پزشک ندارند، گفت: شما وظیفه دارید این مناطق را شناسایی و پزشکانی را به این مناطق اعزام کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: کار شما بسیار بسیار مهم است و خدمت شما هم عالی است و به افراد تحت مدیریت خود که فداکاری کردند، توجه کنید و مشکلات آنها را برطرف سازید.

وی رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی ایام کرونا توسط مردم را لازم دانست و گفت: در اسلام، جان انسان عزیز است و لذا لازم است برای حفظ جان مردم سرمایه گذاری شود و از سوی دیگر، مردم هم باید تحمل کرده و از سفر کردن خودداری کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان اینکه براساس اقتضائات زمان باید در عرصه حضور داشته باشیم، افزود: امروز در روزگاری قرار گرفتیم که این بیماری منحوس نه تنها کشور بلکه جهان را در بر گرفته لذا باید مطابق با این شرایط در صحنه حاضر شده و وظیفه خود را به انجام برسانیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شادی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
متاسفانه تعدا بسیار اندکی از این کادر درمان با حرکت های ساختارشکن و تولید ویدئو های رقص در فضای مجازی وجهه این قشر زحمت کش را تخریب می کنند
0
0