۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۶۴۸۰
حجت الاسلام لیالی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

دولت روحانی بی تدبیرترین دولت/ گفت‌وگو و اقناع راه جلب اعتماد مردم

دولت روحانی بی تدبیرترین دولت/ گفت‌وگو و اقناع راه جلب اعتماد مردم
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بر ضرورت اقناع سازی مردم در تصمیمات دولتی تأکید کرد و دولت روحانی را بی تدبیرترین دولت های پس از انقلاب دانست.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین ضرورت اقناع سازی مردم در تصمیمات دولتی پرداخت و گفت: یکی از مباحث مهم در موضوع رابطه میان دولت و مردم، مسأله اقناع سازی مردم، نخبگان و جامعه در تصمیمات حکومت و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام لیالی با اشاره به اینکه برخی حوادث و اتفاقات ناگوار به سبب عدم اقناع سازی ملت در کشور روی می دهد، تصریح کرد: باید دولتمردان در عرصه اجرا، نمایندگان مجلس در زمینه قانون گذاری و مدیران قوه قضاییه در عرصه اجرای عدالت، صریح و صادقانه با مردم سخن بگویند و دلایل تصمیمات خود را برای مردم بازگو کنند.

وی دولت روحانی را بی تدبیرترین دولت های پس از انقلاب دانست و افزود: عملکرد نامطلوب و ترک فعل های بسیار دولت روحانی سبب ناامیدی و عدم اعتماد مردم به دولت و حکومت شده بود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اظهار کرد: زمانی که حوادث فتنه بنزینی آبان 98 را بررسی می کنیم، مشاهده می کنیم که آقای روحانی به طور رسمی اعلام می کند که صبح جمعه از سهمیه بندی و گرانی بنزین خبر دار شده و قطعا این امر بی تدبیری دولت را نشان می دهد که نتوانسته قبل از گرانی بنزین به اقناع سازی مردم بپردازد.

وی با بیان اینکه باید دولت آیت الله رئیسی در تصمیمات خود اقناع سازی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد، تصریح کرد: مردم جامعه نیاز دارند که در جهت تصمیمات دولت اقناع شوند، همانند اینکه ضرورت دارد اقناع سازی مردم و نخبگان جامعه در جهت واکسیناسیون برای مبارزه با ویروس کرونا صورت پذیرد.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه امروز کشور با بحران آب مواجهه است، افزود: تجمعات و اغتشاشاتی که در اصفهان و همچنین تجمع در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته، نشان از این امر است که دولت نتوانسته زبان مفاهمه و گفت‌وگو را با مردم و نخبگان باز و ملت را اقناع کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: دولتمردان باید علت و عوامل خشکسالی همانند عدم بارندگی، ایجاد سدهای زیاد در بستر رودخانه ها، افزایش جمعیت، ایجاد صنایع و کارخانجات و انتقال آب از سرمنشاهای زاینده رود به دیگر استان ها را برای مردم بیان کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: دولتمردان دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در عرصه اشتغال با مردم صادقانه سخن بگویند و علت بیکاری ها را برای ملت بیان کنند و همچنین مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند که تمام همت خود را برای مقابله با چند نرخی ها و گرانی ها بگذارند، از این رو باید دولتمردان برای حل این مشکلات جامعه از نخبگان بهره بگیرند.

وی دولت سیزدهم را از جنس مردم و ملت توصیف کرد و گفت: تجربه نشان داده که مردم همواره با دولت ها همراه هستند و مشکلات را تحمل می کنند، از این رو باید مسؤولان، دولتمردان و وزیران دولت سیزدهم در عرصه اقناع سازی مردم گام بردارند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: امیدوارم هر چقدر دولت روحانی در عرصه اقناع سازی مردم موفق نبوده و این امر سبب عدم اعتماد مردم به حاکمیت و حکومت شده بود، دولت آیت الله رئیسی بتواند در این عرصه جبران کند و نام نیک از خود بر جای بگذارد.

ارسال نظرات