۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۹۹۷۳۵
میراث هاشمی (۱۱)؛

دوم خرداد، نتیجه سیاست‌های نامطلوب هاشمی در دوران سازندگی

دوم خرداد، نتیجه سیاست‌های نامطلوب هاشمی در دوران سازندگی
آیت الله حیدری دوم خرداد را نتیجه سیاست‌های نامطلوب دوران ریاست جمهوری هاشمی دانست و گفت: ۲ خرداد آثار منفی در سیاست، فرهنگ و اقتصاد کشور بر جا گذاشت.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش هاشمی رفسنجانی در ایجاد وضعیت موجود کشور پرداخت و گفت: هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب نقش های مختلف مثبت و منفی را ایفا کرد؛ تا جایی که وی نقش مؤثری در مبارزه با طاغوت و همراهی با بنیانگذار انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی دارای نقطه نظرات و اندیشه های خاصی بود که تفکرات وی سبب عکس العمل های مختلفی در میان افراد جامعه شده است.

وی به بررسی عملکرد هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی پرداخت و افزود: یکی از سیاست های هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری سیاست تعدیل بود که آثار منفی بر اقتصاد مملکت ایجاد کرد و سبب ایجاد تنش های اقتصادی و ایجاد نارضایتی میان مردم شد.

آیت الله حیدری در ادامه دوم خرداد را نتیجه سیاست های نامطلوب هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری خود برشمرد و گفت: تحولی که در دوم خرداد سال 1376 روی داد عمدتا عکس العمل مردم به تغییرات ناراحت کننده دوران سازندگی بود که اگر این تغییرات در این دوران روی نمی داد شاید مردم به گونه دیگری انتخاب می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دوم خرداد و روی کار آمدن دولت اصلاحات، آثار منفی از منظر سیاسی، معنوی، فرهنگی و اقتصادی بر کشور به جا گذاشت که این آثار منفی معلول اخذ سیاست های غلط هاشمی رفسنجانی بوده است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی سیاست سازش با غرب را قبول داشت، اظهار کرد: وی برای سازش با غرب گام هایی را برداشت که هرچند این عملکرد زمینه برخی پیشرفت ها شد، اما مشکلات عدیده ای را برای کشور ایجاد کرد.

وی یکی از نقاط منفی و غیر موافق حقیقت را موضع گیری آقای هاشمی مبنی بر عدم مسلح شدن نظام اسلامی ایران به موشک های پیشرفته برشمرد و گفت: هاشمی رفسنجانی تحت تاثیر برخی از غربگرایان قرار گرفته بود تا جایی که بیان کرد دیگر زمان موشک نیست و زمان گفتمان است، از این رو می توانیم بدون موشک و تسلیحات نظامی به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این اندیشه هاشمی رفسنجانی تخیلی بیش نبود، اظهار کرد: واقعیت های کشور ثابت کرد که اگر پیشرفت و توسعه در زمینه دفاعی و امنیتی نداشتیم، بارها مورد تجاوز و تعدی دشمنان قرار می گرفتیم و دشمنان خسارت های جبران ناپذیری بر کشور وارد می کردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرا بقصد شهادت دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
خداوند ارحم الراحمین است هاشمی مرد تموم شد رفت نماز ش را که هم خواند از خداوندمتعال طلب رحمت کرد
شما چرا از خداوند منان طلب غفران نمی کنید چرا مطیع نیستیم
0
0