۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۹۸۳۸۵
نماینده خبرگان رهبری عنوان کرد؛

روایتگری انقلاب رسالتی بزرگ بر دوش متدینین، علما و خطبا

روایتگری انقلاب رسالتی بزرگ بر دوش متدینین، علما و خطبا
آیت الله حیدری گفت: صیانت بخشی به انقلاب شدنی نیست مگر اینکه حقیقت تاریخ انقلاب، تعالیم و آموزه هایش به صورت سالم و دست‌نخورده به نسل‌های بعدی منتقل شود.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در راستای تبیین رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم روایتگری انقلاب اسلامی توسط عناصر دلسوز انقلاب برای جلوگیری از تحریف دشمنان، ضمن اشاره به پیشینه تاریخی مسئله خطر آفرین تحریف، گفت: دگرگون‌سازی حقیقت همواره ادیان الهی، مکتب های آسمانی و همه تمدن های بشری را مورد تهاجم قرار داده است.

وی افزود: تحریف باعث شده که ماهیت فرهنگ‌‌های الهی به صورت وارونه و غلط به جهانیان نشان داده شود و از این رهگذر میلیاردها انسان به ضلالت و گمراهی افتاده اند، این چیزی است که هیچ دینی از ادیان آسمانی و غیر آسمانی از آن مصون نمانده، حتی دین مبین اسلام.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تنها عنصر اسلامی مصون مانده از تحریف بنا به سنت الهی قرآن است، ابراز کرد: اسلام منهای قرآن همه چیزش دچار تحریف شده، از سنت پیامبر گرفته تا احادیث معصومین، اخلاق، کلام و فقه. باید دانست اختلافاتی که در طول تاریخ پدید آمده عمدتا معلول همین تحریف ها است.

آیت الله حیدری با تاکید بر این نکته که انقلاب اسلامی ایران مستثنی از این واقعیت تاریخی نیست، گفت: فرهنگ انقلابی وقتی می تواند روح و سلامت خودش را به نسل های آینده نشان دهد و حرکتش بدون وقفه ادامه یابد که به نوعی از تحریف مصونیت داشته باشد و قطعا مصونیتش مانند قرآن به صورت اعجازی نخواهد بود، بلکه در گرو همت عالمان دینی و روشن بینان الهی است که باید زمینه های تحریف را از بین ببرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مسئولیت روایتگری انقلاب اسلامی را رسالتی بزرگ بر دوش انقلابیون متدین، علما و خطبا خواند و خاطرنشان کرد: صیانت بخشی به انقلاب شدنی نیست مگر اینکه حقیقت تاریخ انقلاب اسلامی و تعالیم و آموزه هایش به صورت سالم و دست‌نخورده به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی همچنین متذکر شد: اگر خدایی ناکرده روحانیت، جمع علما و تشکل های انقلابی در این جهت دچار سستی و اهمال کاری شوند، در آینده شاهد ضررهای جبران ناپذیری خواهیم بود و انقلاب اسلامی نخواهد توانست به آرمانهای ارزشمند و الهی خود دست پیدا کند.

ارسال نظرات