۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۲۸۶۲۱
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی خبر داد؛

تصویب رشته مطالعات حکمرانی

تصویب رشته مطالعات حکمرانی
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی از تصویب رشته مطالعات حکمرانی اسلامی در شش گرایش در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی، مدیر گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی از تصویب رشته مطالعات حکمرانی اسلامی در شش گرایش در مقطع کارشناسی ارشد شامل حکمرانی خانواده، حکمرانی تعلیم و تربیت، حکمرانی بهداشت، حکمرانی سیاسی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی فضای مجازی خبر داد.

وی بیان داشت: این رشته با پیشنهاد مدیر گروه حکمرانی اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

دبیر گروه گسترش و برنامه ریزی مراکز و موسسه‌های آموزشی و پژوهشی خاص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوبه مذکور را در دوم بهمن سال ۱۴۰۱ به رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابلاغ کرد.

وی در بیستمین نشست شورای علمی گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ابراز امیدواری کرد که این رشته پس از تصویب برنامه و سرفصل دروس رشته یاد شده در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز و دانشجویانی را در این گرایش ها پذیرش نماید.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به فعالیت برخی رشته های حکمرانی در دانشگاه های کشور گفت: رشته حکمرانی اسلامی برای اولین بار در کشور مجوز تأسیس گرفته است.

ارسال نظرات