۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۳۱۶۴۲
آیت الله اراکی:

بی حجابی، کرونای معنوی است

بی حجابی، کرونای معنوی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در عرصه حجاب جهاد تبیین صورت بگیرد؛ کسانی که جامعه اسلامی برایشان مهم است باید کمک کنند تا از بی حجابی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری در ابتدای درس خارج خود اظهار داشت: ما امروزه با یک جنگ تمام عیار اعتقادی و فرهنگی روبه رو هستیم و شیطان همه امکانات خود را برای جنگ با اسلام اهل بیتی به کار بسته است که در ایران اسلامی نیز کسی با ایران به عنوان ایران کاری ندارد؛ بلکه با ایران اسلامی اهل بیتی سر جنگ دارد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی یعنی تجلی اسلام اهل بیتی؛ البته چهارچوب کلان آن چنین است و ممکن است در بسیاری از برنامه ها موفق نشده و به برخی از خواسته ها و فرمایشات اهل بیت(ع) تا به حال عمل نکرده باشیم؛ اما چهارچوب های کلان کشور ما همین است و دشمنان با ایران اسلامی دشمن هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: بنا به تجربه‌ای که انقلاب اسلامی در گذشته داشته است و چالش هایی که با مخالفین داشته و دارد، نشان داده است که هرگاه ما اسلام را تبیین و استدلال های روشنی را برای آن بیان کردیم، مخالفین یا تسلیم شده و یا سکوت پیشه کردند که نتیجه سکوت آنان این می‌شد که مردم با حق آشنا شده و راه حق را پیدا می‌کردند؛ این است معنای حقیقی جهاد تبیین.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: باید طلاب و روحانیون و همه افراد در حدی که می‌توانند در میدان های مختلف اعم از فضای مجازی، در بین مردم، منابر مساجد، در تولید محصولات فرهنگی، رسانه ای و به هر شکل ممکن دیگری حضور پیدا کنند، باید حضور به عمل آورند تا علاوه بر تبیین حقایق اسلام، حقایق انقلاب اسلامی و مسائل دیگر از آنان و ارزش های اسلامی دفاع کنند.

آیت الله اراکی ابراز کرد: جای بسیار تاسف دارد که ببینیم در حوزه های علمیه لااقل بی‌تفاوتی به مسئله انقلاب وجود دارد و این بی تفاوتی یک ناشکری عظیم است و تاریخ نشان داده است که اگر توده مردم با انبیا و ائمه معصومان علیهم السلام همراهی می‌کردند، دشمنان اصلی موفق نمی‌شدند به اهداف و اغراض خود دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: گاهی توده مردم از دو طریق با دشمنان همراهی می‌کردند که یکی از آن طریق فریب خوردن مردم از دشمنان است و دشمن از این طریق بر آنان تاثیر می گذاشت؛ چرا که گذر تاریخ نشان داده است که عمده ابزار دشمنان خدا، ایجاد تشکیک بوده است؛ درحالی که شک اصلا امر خوبی نیست.

هدف شیطان، ایجاد تشکیک در امور دین است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برای دچار نشدن به تشکیک لازم نیست که ابتدا کلام کسی را بشنویم تا بفهمیم که آیا او راست می‌گوید یا دروغ؛ بلکه می‌توان از رفتار آن فرد به راستگویی یا دروغ گویی آن پی برد؛ مثلاً برای کشوری چون آمریکا نباید به حرف هایی که مسئولان آن می‌زنند توجه کنیم؛ بلکه باید به رفتار آنان در طول تاریخ نگاه کنیم که بیانگر باطن و حقیقت کلام آنان است و همه ظلم هایی که در طول تاریخ ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساله گذشته اتفاق افتاده، آمریکا در آن سهیم بوده است.

وی در ادامه افزود: باید در این عرصه جهاد تبیین صورت بگیرد؛ باید اینگونه مسائل برای مردم تبیین شود و باید به آنان بگوییم که آمریکایی ها شرّ محض هستند؛ چرا به حرف های آنان گوش می‌دهیم؟ چرا به آنان اعتماد کرده و رسانه های آنان را دنبال می‌کنیم؟ درحالی که گوش کردن به رسانه‌های غربی و نگاه کردن به پیام هایی که از رسانه‌های آنان منعکس می شود حرام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اساساً کار غربی ها و آمریکایی ها بر دروغ است و مبنای اساسی تمدن غرب و فرهنگ غربی بر دروغ و فریب بنیان گذاشته شده است و در مسئله حجاب و بی حجابی کدام انسان عاقلی وجود دارد که نداند حجاب خوب است یا بی حجابی؟ این که زن با عفاف و حجاب بوده و باشکوه در جامعه حضور داشته باشد و مردها برای آن حساب باز کرده و زن با حجاب خود را در معرض نگاه مردهای هرزه قرار نمی‌دهد، امری است که بر هیچ عاقلی پوشیده نیست.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: نگاه بد مردان به زنان، به زنان نیز منتقل می‌شود و از کشف حجاب زنان، بیش از آن که مردان آسیب ببینند، زنان دچار آسیب های متعدد می‌شوند‌ و سرعت انتقالی که از طریق نگاه کردن اتفاق می افتد، از سرعت انتقال لمس کردن و چشیدن بسیار بیشتر و فراتر است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور بیان داشت: زنی که در جامعه با بی حجابی، خود را به مردها نشان می‌دهد به معنای این است که ای مردها از نگاه کردن به من خوشتان بیاید؛ چرا که من نیز از خوشحالی شما خوشحال می‌شوم؛ این است معنای بی حجابی.

آیت الله محسن اراکی ابراز کرد: ما دلسوز مردم و جوان های کشور هستیم و دلسوز آن دخترکی هستیم که به خیال خود گمان می‌کند که با بی حجاب آمدن به خیابان ها مرتکب کار خوبی می‌شود؛ چراکه ما نمی‌توانیم شاهد سوختن دختران خود در جامعه باشیم و نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که آتشی در جامعه ما افکنده شود که هم آتش افکنان را بسوزاند و همه افراد جامعه را از بین ببرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رواج بی حجابی در جامعه یعنی تجویز بهره برداری جنسی نامشروع از زنان در یک جامعه؛ آیا این خوب است که بهره‌برداری نامشروع جنسی از زنان در جامعه انجام بگیرد؟ بی حجابی یعنی انتقال آلودگی در جامعه و ما نمی توانیم در جامعه اسلامی بی حجابی را تحمل کنیم.

بی حجابی، کرونای معنوی است

آیت الله محسن اراکی گفت: ما اجازه نخواهیم داد تا بی حجابی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند؛ چراکه رواج بی حجابی یعنی فساد؛ یعنی کرونای آدمکش و جامعه نابود کن؛ باید با این کرونای جدید مبارزه جدی انجام داد و آن کرونایی که جامعه اسلامی را به سرعت آلوده می کند کرونای بی حجابی است؛ چراکه کرونای جسمانی را می توان با ابزارهایی همچون واکسن درمان کرد؛ اما کرونای روحی و فرهنگی را نمی‌توان به سادگی درمان کرده و از آن پیشگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کسانی که سرنوشت جامعه اسلامی برای آنان مهم است باید کمک کنند تا از انتشار پدیده خطرناک بی حجابی در جامعه جلوگیری شود و باید موسسات، مسئولین اداره ها و حتی مغازه دارها، خانواده‌ها و پدرها و مادرها کمک کنند و با امر به معروف و نهی از منکر از گسترش بی حجابی و بی عفتی در جامعه جلوگیری کنند.

وی در ادامه افزود: باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده ویژه کرده و با امر به معروف و نهی از منکر که مقدس ترین وظیفه انسانی، اسلامی و الهی و ملی است، از وقوع آن پیشگیری کرد و نباید کاری کرد که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضعیف شود و هیچ بهانه‌ای همچون مشکلات اقتصادی برای ترک امر به معروف و نهی از منکر قابل قبول نیست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: باید همه با هم و با کمک مردم جامعه دست به دست هم داده و برای جلوگیری از کرونای معنوی، کرونای خانمان سوز، کرونای جامعه سوز و کرونای بنیاد برانداز اخلاق در جامعه اسلامی به میدان آمده و آن را ریشه کن کنیم و دشمنان انقلاب اسلامی را از آسیب رساندن به پاکی و صفای معنوی جامعه ناکام گذاریم تا بنیاد خانواده و استقلال زنان اسلامی محفوظ بماند.

زن بی حجاب، زن مستقل و آزاده نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف دشمنان نابود کردن استقلال زن ایرانی است؛ چراکه زن بی حجاب، زن مستقل و آزاده نخواهد بود و زنی خواهد بود که دربند شهوت و به دیگران و ارضای آنان است و باید زنان بی حجاب به این امر متوجه باشند.

آیت الله اراکی در پایان بیان داشت: بسیاری از زنان و دختران بی حجابی که با پوشش نامناسب در انظار ظاهر می شوند، غالباً از روی بی توجهی به این گونه مسائل ذکر شده است و باید آنان بر خطر بی حجابی آگاه بوده و متوجه آن باشند و بدانند که بی حجابی و رواج آن در جامعه ایران اسلامی، هدف دشمنان انقلاب است که از این طریق می‌خواهند از زنان کشور ما به عنوان ابزار آلوده‌سازی جامعه اسلامی استفاده و بهره‌برداری کنند.

ارسال نظرات