۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۴۲۹۱۶
یادداشت؛

اوج غرب گدایی در سفرنامه آه

اوج غرب گدایی در سفرنامه آه
حال و روز مهدی نصیری وخیم است، دچار انحرافات مبنایی و فکری شده است و علی الظاهر قصد دارد با هدایت صادق هدایت، تقی زاده دیگری باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تعظیم در برابر در و دیوار فرودگاه استانبول و تحقیر داشته های ایرانی توسط مهدی نصیری ناخودآگاه انسان را به یاد رفتارهای مشمئز کننده امثال صادق هدایت و سید حسن تقی زاده می اندازد. جایی که محمدرضا سرشار در کتاب راز شهرت صادق هدایت چنین می نویسد:

"متأسفانه اوج غربزدگی هدایت که برای همیشه مایه شرمساری هر ایرانی با غیرت خواهد بود این است که او به این تظاهرات برای نشان دادن علاقه خود به غرب و فرانسه اکتفا نکرد؛ بلکه در عملی سخیف و دون شأنِ حتی یک فرد عامی ایرانی، "سنگفرش" پاریس را بوسید!

نکته قابل تامل این است که فردی مثل صادق هدایت یک انسان مأیوس از زندگی و معتاد به مواد مخدر و گرفتار انحرافات جنسی و غرب زده بوده است و باید دید مهدی نصیری کجای کار را اشتباه پیموده که مسیر هدایت و تقی زاده در غرب پرستی و بیگانه دوستی را طی می کند.

او در جای دیگر از سخنانش بغض فروخفته سرویس های اطلاعاتی یهود، آمریکا و انگلیس را فریاد می زند و با تهمت به نظام و حاکمیت دستگیری عاملان دشمن را آدم ربایی قلمداد می کند.

در ادامه ایرانیان در صف سفارت کانادا در استانبول را نخبگان می نامد. باید پرسید خود مهدی نصیری هم از نخبگان وطنی به شمار می آید؟ اصلا باید دید نخبه در قاموس فکری نصیری چه معنایی دارد؟ آیا نصیری می داند که طبق آمار جهانی بالاترین مهاجرت نخبگان از اتحادیه اروپا به آمریکا می باشد.

قیاس سلطان احمد با امام خمینی و مقبره او با حرم امام(ره) خود خطای فاحش دیگریست که به عمق انحراف فکری مهدی نصیری اذعان دارد. امامی که در سراسر زندگی زاهدانه زندگی کرد و در برابر دنیا و دنیاخواهی سدی محکم و استوار بود.

این در حالیست که بانیان تشکیلات حرم مطهر امام راحل طیف همفکر و رفیق گرمابه و گلستان خود ایشان می باشد. اصلا شاید یکی مجلل می سازد که دیگری انتقاد کند از این جماعت که چیزی بعید نیست.

مهدی نصیری در آخر کار هم مطلب خلاف واقع و دروغ را به علامه طباطبایی نسبت می دهد که قبل تر از او هم گفته اند و بارها از طرف فرزند مرحوم علامه طباطبایی تکذیب شده است و با اشاره به شاگردان انقلابی علامه طباطبایی و اعتراف فرزندان و شاگردان نمی توان جمله اولین شهید انقلاب، اسلام است را به مرحوم علامه نسبت داد.

حال و روز مهدی نصیری وخیم است، دچار انحرافات مبنایی و فکری شده است و علی الظاهر قصد دارد با هدایت صادق هدایت تقی زاده دیگری باشد.

سیدقوام صفوی

ارسال نظرات