۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۳۰۰

خطیب جمعه کوفه خروج سریع اشغالگران آمریکایی از عراق را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه با اشاره به مصایبی که ملت عراق از زمان حضور اشغالگران متحمل شده اند بر خروج سریع اشغالگران آمریکایی از خاک این کشور تاکید کرد.
خطيب جمعه کوفه سيد ضيا شوکي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ضیاء الشوکی خطیب جمعه کوفه در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد سرکوب شهروندان توسط نظام های ظالم عرب را به شدت محکوم کرد و گفت: سرکوب وحشیانه ملت های لیبی، بحرین، یمن و سایر کشورها که حقوق مشروع خود را مطالبه می کنند و استفاده از انواع سلاح های نظامی علیه آنان به شدت محکوم است.

وی با اشاره به نقشه های آمریکا برای تسلط بر جهان افزود: آمریکا فکر می کند می تواند بر جهان مسلط شود و دنیا را به روستایی کوچک برای خود مبدل سازد ولی مطئمنا نمی تواند بر دل های مومنان سیطره پیدا کند و منفور و مورد غضب همه مومنان جهان بوده و خواهد ماند.

حجت الاسلام الشوکی تصریح کرد: سیاست های آمریکا در کشورهای عربی و اسلامی برای همگان آشکار شده است و این کشور اشغالگر دیگر نمی تواند با مومنانی که با سلاح ایمان و توکل به خداوند متعال را دارند مقابله کند و پیروزی از آن مومنان و خواری و ذلت از آن کشور اشغالگر آمریکا است.

خطیب جمعه کوفه بر لزوم مبارزه با آمریکا تاکید کرد و اظهار داشت: ملت عراق باید مصایبی که اشغالگران آمریکایی بر آنها وارد ساخته است را به یاد بسپارند و با همه امکانات، اعم از امکانات نظامی، فرهنگی، عقیدتی و غیره به مبارزه با آمریکایی ها بپردازند.

وی خروج سریع اشغالگران از خاک عراق را خواستار شد و گفت: شهروندان عراقی همواره با اشغالگران مخالف بوده اند و توان تحمل حضور نیروهای آمریکایی را در کشور خود ندارند، بنابراین باید از همه امکانات لازم برای خروج سریع اشغالگران از عراق استفاده کنند./980/گ
ارسال نظرات