۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۳۰۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مسؤولان در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی هوشیار و به فکر باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فعالیت فرقه های انحرافی را یک تهدید عنوان کرد و خواستار ضرورت برنامه ریزی دقیق مسؤولان و هوشیاری آنان در مقابله با این گونه فرقه ها شد.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به تبلیغ فرقه های انحرافی و نحله های دروغین در کشور هشدار داد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: متاسفانه ما یک ناپختگی و نسنجیده گویی از بعضی مسؤولان می بینیم که این جور نشان داده می شود که کمتر دغدغه دینی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست ابراز داشت: بعضی از مسائلی که تبلیغ می شود در راستای دین ما نیست، این آشفته گویی ها و ناپخته کاری ها بعضی از زحمات را هم از بین می برد.

وی افزود: دلیل ندارد افراد خیلی حرف بزنند و سخنرانی کنند و بنویسند، از آن طرف هم اخباری راجع به برخی از مسائل شنیده می شود، اینها باید به گونه برنامه ریزی شود که که زحمات زیر سؤال نرود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: وقتی انقلاب اسلامی را در یک نگاه کلان می نگریم می بینیم تاثیر عظیمی داشته است و این مساله در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی کاملا مشهود و ملموس است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست بیان داشت: عظمت انقلاب اسلامی را در کشورهای دیگر می بینیم، من اخیرا سفری به لبنان داشتیم، تا مرز اسرائیل رفتیم انقلاب تا آنجا رفته بود و درشت نوشته بودند، «اسرائیل غده سرطانیه یجب امحائه».

وی با بیان این که انقلاب اسلامی تاثیر جهانی داشته است تصریح کرد: تاثیر انقلاب اسلامی در بین توده های مردم ملموس است، همان طور که در داخل کشور فعالیت هایی خوبی صورت گرفته و می گیرد، اما در این پیوند هم باید هر مطلبی را با احتیاط گفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: متاسفانه از بعضی سخنرانی ها تبلیغ مسیحیت، زردشتی و سایر فرقه ها برداشت می شود و اینها به هیچ وجه دلیل ندارد، آمارهای گرایش به مسیحیت و سایر فرقه ها خوشایند نیست و باید برای مقابله با آن فکری کرد.

استاد حوزه علمیه قم خواستار هوشیاری مسؤولان در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی شد و افزود: کلیساهای خانگی در شهرهای مختلف وجود دارد که مسؤولان ذیربط باید در این خصوص هوشیار باشند،

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت فرقه های انحرافی و نحله های کاذب را یک تهدید برای کشور عنوان کرد و بیان داشت: مسؤولان به عنوان یک خطر باید این مساله را جدی بگیرند، این یک واقعیت است که باید برای مقابله با آن فکری کرد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب نسل جوان جامعه را هدف قرار داده اند و ما باید در این زمینه کاملا هوشیار باشیم.

وی ابراز داشت: متصدیان فرهنگی و مسؤولان ذیربط باید در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه های خرافی باید به فکر باشند و به نصایح و خیرخواهی مراجع و علما بیش از پیش توجه کنند. /924/ت302/گ
ارسال نظرات