۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۳۸۸
نویسنده بیش از هفتاد کتب دینی:

روایات برای جلوگیری از سوء استفاده شیادان به علائم افراد با اخلاق در جریان ظهور نپرداخته است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی، گفت: برای آنکه افراد شیاد در صدد تطبیق صفات نیکو برای خود برنیایند، صفات افراد با اخلاق عصر ظهور همچون یمانی در روایات مورد اشاره قرار نگرفته است.
علي اكبر مهدي پور

حجت الاسلام علی‌اکبر مهدی‌پور، پژوهشگر عرصه مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: آنچه در عرصه علائم ظهور ضروری است نفی تطبیق علائم بر اشخاص و شرایط است.

وی بیان داشت: تاریخ نشان داده که بارها این تطبیق‌ها انجام شده اما به مروز زمان، حوادث شفاف‌تری ایجاد شده که آن تطبیق ها را با ضعف مواجه کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: در برخی روایات از جمله علامت های ظهور به قیام نفس زکیه از پشت کوفه و کشته شدن وی با هفتاد نفر از یارانش اشاره شده است.

وی بیان داشت: حجت الاسلام و المسلمین کورانی در کتاب عصر ظهور این روایت را بر شهبد صدر تطبیق داده اند در حالی که وی در بغداد و تنها با خواهرش به شهادت رسید از این رو بنده به وی تذکر دادم و وی گفت در این مساله اشتباه شده است و در چاپ بعدی، سید محمد باقر حکیم را عنوان خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی در طول تاریخ به سید خراسانی معرفی شده‌اند، گفت: زمانی که مرگ این افراد فرا رسیده است تمامی ساخته های ذهنی افراد به هم خورده و تطبیق های نادرست مشخص شده است.

نویسنده بیش از هفتاد کتاب دینی بیان داشت: با توجه در روایات می بینیم که در نشانه های ظهور علائم افراد خبیث و بدطینت و ضداخلاق به تفصیل ذکر شده است که به عنوان نمونه صفاتی همچون رنگ پوست، رنگ چشم، مشخصات ظاهری و زندگی نامه سفیانی به صورت جزئی عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه یمانی بعد از قیام سفیانی بروز پیدا خواهد کرد، گفت: برای این که افراد شیاد در صدد تطبیق صفات نیکو برای خود برنیاند، صفات افراد با اخلاقی همچون یمانی در روایات مورد اشاره قرار نگرفته است.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: با وجود اینکه صفات اشخاص نیکو برای پرهیز از سو استفاده افراد شیاد در احادیث مورد اشاره قرار نگرفته است، امروز افرادی در کربلا، یمن و ... مدعی اند که یمانی هستند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: اگرچه در علائم ظهور نقل شده است که مردم عرب زمام زمامداران را کنار می‌زنند و حالت تسلیم در برابر حکمرانان را از دست می دهند اما نمی توانیم این واقعه را تطبیق واقعی این حدیث بدانیم.

این پژوهشگر عرصه مهدویت عنوان داشت: ما آرزوی ظهور حضرت مهدی موعود (عج) را همواره در دل داریم اما اینکه این اتفاق حتمی در چه زمانی اتفاق بیفتد، از حیطه علم و دانش ما خارج است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات