۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۷۳۸

500 اثر به جشنواره سراسری تیتر فجر ارسال شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ارسال بیش از پانصد اثر به نخستین جشنواره سراسری تیتر برتر سال با عنوان تیتر فجر در تبریز خبر داد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده در این زمینه اظهار داشت: از این میزان آثار ارسالی چهارصد اثر از مطبوعات، ‌خبرگزاری‌ها و روابط عمومی‌های استان بوده و بقیه تیترها از 9 استان کشور از جمله اردبیل، ایلام، مازندران، تهران و یزد به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی اظهار داشت: این تعداد آثار رسیده در حالی است که مهلت ارسال آثار تا 15 فروردین ماه سال آینده تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تیترزنی در جذب مخاطب اضافه کرد: تیتر نخستین گام در برقراری ارتباط با مخاطب، شرط تاثیر، جذب و حساس کردن مخاطب است که این ویژگی و کارکرد تیتر را ممتاز می‌کند.

وی بیان داشت: تیتر فجر در سه بخش اصلی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و روابط عمومی‌ها همچنین بخش جنبی تیتر نماز، شعار سال، امر به معروف و نهی از منکر، تیتر ویژه یارانه‌ها، تیتر حجاب و تیتر انقلاب برگزار و کارگاه‌های آموزش تیترزنی توسط استادان برجسته کشور برگزار خواهد شد.

داننده با ذکر شرایط شرکت در جشنواره یاد شده بیان داشت: روابط عمومی‌های دولتی و بخش خصوصی در قالب خبر، مصاحبه و گزارش فقط در حوزه تخصصی خودشان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم می‌توانند به صورت مستقل تیترهایشان را در پنج حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،‌ اقتصادی و ورزشی ارسال کنند.
تیتر برتر سال (فجر) دوبار به صورت استانی و یکبار در گستره شمال غرب کشور در تبریز برگزار شده است.

براساس این گزارش، شرکت‌کنندگان باید برای هر اثر خود یک فرم مشخصات تکمیل کرده و اصل اثر را تا پانزدهم فروردین ماه 90 به دبیرخانه ارسال کنند.

افرادی که مایل به شرکت در جشنواره هستند؛ اما فرم شرکت در جشنواره در اختیارشان نیست می‌توانند مشخصات خود را به ترتیب از بالای یک صفحه A4 شامل، نام و نام خانوادگی، نام پدر، نام مستعار، تاریخ تولد، نام نشریه، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه، محل انتشار، گستره توزیع، آدرس و شماره تماس دفتر نشریه و شماره تماس خبرنگار با مهر و امضای نشریه ثبت کرده و بر روی اصل اثر الصاق کنند و یا با مراجعه به پورتال خبری اداره کل با نام خانه خبر به آدرس www.news.ershad-as.ir پرینت فرم شرکت را تهیه و ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان امام، نرسیده به چهارراه آبرسان،‌خانه فرهنگ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، روابط عمومی اداره کل ارسال کرده و یا با شماره 3361179 - 0411 تماس حاصل کنند./935/د102/س
ارسال نظرات