۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۱۰۵
امام جمعه ساوه:

جهاد اقتصادی سعی و تلاش ملت برای رسیدن به اهداف بلند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساوه گفت: نقطه آرمانی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه در سال جهاد اقتصادی و سال‌های آینده، رسیدن به عدالت است.
سال جهاد اقتصادي


حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی، امام جمعه ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال به «جهاد اقتصادی»، گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای دهه پیشرفت و عدالت، سه سال متوالی است که مسائل اقتصادی را در اولویت قرار داده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال 88 را به نام «اصلاح الگوی مصرف» و سال 89 را به نام «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذاری کردند و امسال نیز «جهاد اقتصادی» که نشان می‌دهد این نامگذاری‌ها با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی در رشد و پیشرفت صورت می‌گیرد.

امام جمعه ساوه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب مسؤول سیاست‌گذاری و تعیین حرکت و راهبردهای اساسی برای مردم و مسؤولان هستند، اظهار داشت: توان اصلی کشور هر سال باید در مسیری که رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند، مصرف شود.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه به ریشه‌یابی واژه جهاد پرداخت و با بیان این‌که جهاد از ریشه جَهد و جُهد به معنای سعی، تلاش و کوشش طاقت‌فرسا گرفته شده است، گفت: ملتی که سعی و تلاش خود را برای خدا قرار می‌دهد، در معنای مصطلح آن، جهاد کرده است.

وی با بیان این‌که اقتصاد به معنای میانه‌روی، تهیه هزینه زندگی و تلاش برای معیشت معنا شده، اما مهم‌ترین معنای آن تهیه امکانات هرچند محدود برای رسیدن به اهداف بلند است، جهاد اقتصادی را هم به سعی و تلاش ملت برای رسیدن به اهداف بلند با استفاده از امکانات محدود معنا کرد.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان انقلاب برای وارد کردن خدشه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: برای مقابله با توطئه دشمنان، دولت و ملت باید همه امکانات خود را برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به کار برده و برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان این‌که در دهه عدالت و پیشرفت قرار داریم و راه پیشرفت از عدالت است، ابراز داشت: عدالت یعنی گردش سرمایه در بین همه مردم و این‌که سرمایه عظیم در دست عده‌ای خاص باشد قطعاً از رسیدن به عدالت دور است.

حجت‌الاسلام تقوی اقتصاد لیبرالیستی و اقتصاد مورد نظر اروپا و آمریکا را که بر مبنای سرمایه‌داری است مورد پذیرش اسلام ندانست و تصریح کرد: این‌که سرمایه در دست عده‌ای باشد و اکثریت جامعه در فقر به سر ببرند و فرصتی برای فراگیری تعلیمات دینی و رسیدگی به خانواده و رعایت حقوق بستگان نداشته باشند، قطعاً یک اقتصاد اسلامی نخواهد بود.

وی از بحث هدفمند یارانه‌ها به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد اسلامی یاد کرد و گفت: در این طرح که به همت دولت دهم اجرا شد، همه مردم از بیت‌المال به اندازه مساوی برخوردار می‌شوند و حتی اولویت هم با نیازمندان و فقرا است.

امام جامعه ساوه با بیان این‌که رسیدن به عدالت مهم‌ترین هدف رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به نام «جهاد اقتصادی» است، خاطرنشان کرد: نقطه آرمانی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه در سال جهاد اقتصادی و سال‌های آینده، رسیدن به عدالت است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات