۱۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۱۱۶
امام جمعه آبادان:

جهاد اقتصادی نیاز به تلاش همه‌ جانبه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان با بیان این که جهاد اقتصادی در مقابل تحریم‌های دشمنان نیاز به تلاش و همکاری همه‌جانبه سایر اقشار جامعه دارد اظهار داشت: جهاد هنگامی به ‌کار می‌رود که یک سوی آن دشمن واقع شده باشد و امسال باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به جهاد اقتصادی با دشمنان پرداخته شود.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالله محمدی ‌اصفهانی، امام جمعه آبادان، روز گذشته در حاشیه بازدید از فاز یک، دو و سه پالایشگاه بزرگ آبادان اظهار داشت: یکی از دلایل حضور بنده در پالایشگاه و بازدید از نحوه طراحی، سازه‌ها و کارکردهای فازهای مختلف پالایشگاه آبادان نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهاد اقتصادی است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر و درایت خود امسال را با عنوان جهاد اقتصادی نام‌گذاری کردند و بر همه واجب است که در مسیر شعار امسال حرکت کنند، ابراز داشت: جهاد اقتصادی عملاً به معنی مقابله با دشمن است؛ استکبار جهانی همواره به تحریم اقتصادی علیه ایران پرداخته اما ملت ایران نیز همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

امام جمعه آبادان، خاطر نشان کرد: امروز صنعت ایران در دست نیروهای صالح جهادی و ارزشی است که دانش و دین را به هم آمیخته‌اند؛ امیدواریم امسال نیز با به‌کارگیری دانش و توان متخصصان داخلی بتوانیم دستاوردهای مطلوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی برای کشور به ‌ارمغان بیاوریم.

حجت الاسلام محمدی ‌اصفهانی خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی در مقابل تحریم‌های دشمنان نیاز به تلاش و همکاری همه‌جانبه سایر اقشار جامعه دارد؛ مدل رفتاری دشمنان ایران اسلامی ایجاد تنگنا برای ملت و مدل رفتاری متخصصان این مرز و بوم عبور از تنگناها بوده است.

وی افزود: در طی سه سال گذشته مقام معظم رهبری با درایت و تدبیر خود سال‌ها را با شعار اقتصادی از جمله اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف کار مضاعف و امسال نیز جهاد اقتصادی نامگذاری کردند؛ جهاد هنگامی به ‌کار می‌رود که یک سوی آن دشمن واقع شده باشد و امسال باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به جهاد اقتصادی با دشمنان پرداخته شود.

مجهز شدن در مقابل تحریم‌ دشمنان از مفاهیم جهاد اقتصادی است

حجت الاسلام محمدی ‌اصفهانی با بیان این که مقصود از این نامگذاری این بوده که مردم نگاه دیگری نسبت به تحریم‌های غرب علیه کشور بزرگ ایران اسلامی داشته باشند، افزود: در دو تا سه سال گذشته ایران اسلامی همواره مورد هجوم اقتصادی دشمنان قرار گرفت و ملت توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص اقتصاد اظهار داشت: قرآن در فرازهای مختلف با نگاهی اساسی و حیاتی به اقتصاد نگریسته است و همچنین انبیای الهی از آدم تا خاتم با هدف ایجاد قسط رسالت خود را انجام می‌دادند؛ ایجاد قسط به معنی مبارزه و ستیز با استکبار اقتصادی و استضعاف اقتصادی بوده است. در همین راستا استکبار اقتصادی به معنی فزونی ثروت و استضعاف اقتصادی به معنی فقر است.

این استاد حوزه علمیه، جهاد اقتصادی را به معنی حرکت مقدس با انگیزه الهی و مجهز شدن در مقابل دشمن و تحریم‌ها و تهدیدهای او دانست و ابراز داشت: اسلام و حتی سایر ادیان الهی همواره دستورالعمل داده‌اند که پیروانشان فقیر، مستضعف و غیرتوانمند نباشند؛ ادیان آسمانی همواره رفاه معمول انسان‌ها و زندگی برتر آنها را طالب بوده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، تصریح کرد: اگر ملت ایران اسلامی همچون گذشته سیر پلکانی در استقلال اقتصادی و خودکفایی داشته باشد امسال نیز با حرکت جهادی همچون حرکتی که در جنگ و سازندگی داشت به اصلاح اقتصاد و بهبود بنیه اقتصادی دولت و ملت می‌پردازد.

امام جمعه آبادان، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: در همین راستا قطعاً بیکاری و عدم اشتغال، فقدان مسکن و نیازمندهای اولیه انسان مرتفع خواهد شد. اسلام همواره از پیروان خود پویایی، حرکت، تحول و بهینه‌تر شدن ابعاد معنوی و اقتصادی را خواسته است.

وی با بیان این که ملت ایران اگر در دانش فنی، طراحی، اجرای سازه‌های گوناگون صنعتی و اقتصادی سطح توانمندی‌های خود را افزایش دهد به راحتی می‌تواند بر روی پاهای خود بایستد، ابراز داشت: در همین راستا با تکیه بر بازار خود مرزهای واردات بیگانه را که هر روز با یک مکر با ما برخورد می‌کنند و در زمان رضایت و سود مرزهای خود را باز و در زمان فشار و تحریم می‌بندند را ببندیم.

حجت الاسلام محمدی ‌اصفهانی در ادامه سخنان خود، تکنولوژی پیچیده فاز 3 پالایشگاه را که به‌ دست متخصصان داخلی طراحی شده است، نماد استقلال اقتصادی و دانش فنی دانست و ادامه داد: راه‌اندازی فاز 3 پالایشگاه آبادان توسط نیروهای داخلی با آن همه شگفتی و تکنولوژی مدرن نماد خودباوری‌ انسان‌های پاک و تربیت یافته است.

امام جمعه آبادان در پایان با تقدیر از کارکنان پالایشگاه این شهرستان، جهاد اقتصادی را همچون انقلاب و جهاد سیاسی الگوی استقلال اقتصادی برای همه ملت‌ها و کاهش نرخ بیکاری در ایران عنوان کرد و گفت: دیدار کارکنان پالایشگاه با مقام معظم رهبری در راستای افزایش روحیه و نشاط که خواسته کارکنان است در سال جاری پیگیری می‌شود./9451/پ202/ص
ارسال نظرات