۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۵۱۲
مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان:

شعار جهاد اقتصادی در فاصله گرفتن از مسایل حاشیه ای بسیار مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان، با بیان این که حوزه های علمیه را پیشقراول جهاد اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیت با نظریات و پیشنهادات خود در عرصه اقتصاد اسلامی پرچمدار تبیین و روشنگری منویات مقام معظم رهبری در راستای جهاد اقتصادی برای جامعه هستند.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که سال جهاد اقتصادی از دو دیدگاه خارجی و داخلی قابل بحث و تحلیل است، اظهار داشت: در نگاه خارجی، توطئه و ترفند دشمن برای ضربه زدن به مکتب اسلام است و به جامعه بشریت القا کنند که دین اسلام دینی ناکارآمد و بی ثمر برای اداره زندگی و دنیا می باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان، خاطرنشان کرد: اگر جنبه اقتصادی دین مبین اسلام را برای دنیای کفر و ظلم پررنگ و کارآمد جلوه بدهیم بی شک بسیاری از آزادی خواهان جهان بویژه کشورهای آماده برای قیام جذب اسلام حقیقی و نابی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، می شوند.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که اثرگذاری امور اقتصادی در اتحاد و انسجام جامعه بسیار تأثیرگذار و مهم است، ابراز داشت: در گذشته که با تحریم ناجوانمردانه و بی دلیل غرب مواجه می شدیم اختلالی در زندگی روزمره مردم ایران بوجود می آمد؛ از این رو نامگذاری سال 90 با عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب به معنی غلبه کردن بر تحریم های دشمنان ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد کشوری است.

مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان، ادامه داد: ریشه کن کردن بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و اصلاح سیستم های مهم اقتصادی کشور از گام های بلند و بزرگ در پیشبرد و استفاده جامع از نام مبارک جهاد اقتصادی است.

امام جمعه مسجد سلیمان، با تأکید بر این که نقل شعار جهاد اقتصادی از سوی فرماندهی کل قوا، حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) در فاصله گرفتن از مسایل حاشیه ای و غیر مهم تأثیرگذار است، یادآور شد: در برهه کنونی سیستم مدیریتی و جهش اقتصادی کشور در حال شکوفایی است، استفاده جامع و کامل از منویات رهبری در راستای جهاد اقتصادی وظیفه مسؤولان و کارگزاران دولتی می باشد.

حجت الاسلام امینی به سرمایه گذاری و اعتماد مسؤولان کشوری روی استعداد نسل جوان اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاری بروی استعداد نیروی جوان در مسایل اقتصادی در شکوفایی و ترقی امور اقتصادی و تجاری ایران اسلامی بسیار تأثیرگذار است.

وی، اضافه کرد: یکی از تکیه گاه ها و کانون مهم نیرویی برای شکوفایی در تمامی عرصه های داخلی و خارجی نسل جوان عامل اصلی پیشرفت در این عرصه ها می باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان، در پایان سخنان خود حوزه های علمیه را پیشقراول جهاد اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیت با نظریات و پیشنهادات خود در عرصه اقتصاد اسلامی پرچمدار تبیین و روشنگری منویات مقام معظم رهبری در راستای جهاد اقتصادی برای جامعه هستند./9461/ت302/ص
ارسال نظرات