۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۵۲۵
آیت‌الله نوری همدانی:

ارتباطات بین المللی حوزه تقویت شود/ حوزه افرادی را برای پاسخگویی به نیازهای جهانی تربیت کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر سرمایه گذاری لازم حوزه برای تربیت طلاب و فضلای توانمند جهت پاسخگویی به نیازهای جهانی، خواستار تقویت ارتباطات بین المللی حوزه های علمیه شد.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه در دیدار معاون بین الملل حوزه های علمیه، شناخت زمان را از مهم ترین تاکیدات دین مبین اسلام دانست و بیان داشت: کسی که بر خلاف مقتضای زمان حرکت کند به یقین دچار اشتباه و خطا خواهد شد.

وی شناخت زمان و مقتضیات آن را از مهم ترین رسالت حوزویان دانست و با قدردانی از فعالیت ها و اقدامات معاونت بین الملل حوزه های علمیه، ابراز داشت: پرورش و تربیت افراد متخصص در حوزه که بتوانند پاسخگوی نیازها باشند، امری ضروری است و متاسفانه جای این مساله در حوزه خالی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت شناسایی و حمایت طلاب مستعد و نخبه تاکید کرد و گفت: امروز جهان تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) است و حوزه باید برای پاسخگویی به این نیاز برنامه ریزی لازم را انجام دهد و فضلایی را تربیت کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباطات بین المللی حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، ابراز داشت: امروز نیاز است که حوزه در این عرصه حرکت کند و دنیا انتظار دارد صدای اسلام ناب محمدی را از حوزه علمیه قم بشنود و باید در این عرصه سرمایه گذاری لازم انجام شود.

وی بیان داشت: حوزه باید افرادی را تربیت کند که به زبان های مختلف مسلط باشند تا بتوانند معارف ناب اهل بیت(ع) را به دنیای تشنه معنویت و معارف ارائه کنند. ما امروز با وهابیونی مواجه هستیم که یا علی گفتن را شرک می دانند اما خودشان یا آمریکا می گویند و تحت سلطه هستند که این مساله بسیار عجیب است.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور تانزانیا، تصریح کرد: ما چند روز در این کشور که در شرق آفریقا قرار دارد حضور داشتیم و با علمای این کشور دیدار و گفت و گو کردیم. مردم و علمای این کشور برای پذیرفتن معارف و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) آمادگی دارند و به انقلاب اسلامی ایران نیز با دید عظمت نگاه می کنند، اما متاسفانه این کشور اسلامی استعمار زده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امروز ما در دنیا مخاطبان بسیاری داریم و آنها منتظر هستند تا به نیازهای شان پاسخ دهیم و حوزه باید در این راستا ایفای نقش کند.

این مدرس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعدد مراکز فرهنگی فعال در زمینه امور بین الملل ممکن است باعث ایجاد خلل در تصیمم گیری و موازی کاری شود که این مساله باید مورد توجه قرار گیرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات