۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۵۵۴
محقق علوم انسانی:

نبود مجال نقد و ارزیابی علمی از مشکلات پژوهش در کشور است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه مفید بیان داشت: باید انگاره حل علمی مشکلات جامعه به عنوان یک اصل همگانی تلقی به قبول شود.
پژوهش


حجت الاسلام مجید رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مفید در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: جریان‌های علمی دارای ساختارهای خاص خود و ساحت های بیرونی اجتماعی، مدیرتی و سیاسی هستند.

وی بیان داشت: جریان های علمی به عنوان مسیر اصلی حرکت می‌کنند و افراد با تمایلات گوناگون در عرصه علمی قرار می‌گیرند، هر فرد با هر ایده و سلیقه در این جریان نقشی را بر عهده می گیرد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: هر علمی مسیر جداگانه‌ای را طی می کند و راههای مجزایی برای پاسخ گوئی به نیازها دارد.

این نویسنده کتاب «مقدمه ای بر مالیه عمومی در اسلام» اظهار داشت: اگر در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، به دنبال راه حل های علمی باشیم می توانیم امیدوار باشیم که در این زمینه آینده روشنی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید نیازها را مطرح کنیم تا جامعه علمی به دنبال راه کارهای آن برود و جامعه علمی به هدف برسد.

این محقق علوم اسلامی گفت: باید انگاره حل علمی مشکلات جامعه به عنوان یک اصل مورد قبول همگانی تلقی به قبول شود.

این کارشناس علم اقتصاد گفت: اگر در حل مسائل علمی از متخصصان یاری بخواهیم، اسباب دلگرمی کارشناسان و پژوهشگران محقق می‌شود.

وی گفت: حرکت در مسیر غیرتخصصی و علمی علاوه بر دلسرد کردن متخصصان، موجب انقطاع مسیر هم خواهد شد و آسیب های زیادی را در ادامه کار پیش خواهد آورد.

این محقق علوم انسانی گفت: امروز موسسات و پژوهشگاه های متعددی در سطح کشور وجود دارد که باید نهادهای رسمی کشور مشکلات خود را به این مراکز علمی ارائه دهند و چاره جویی کنند و راه علمی حل مشکل را دنبال کنند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: زود رسیدن به نتیجه و عدم اطمینان مراکز پژوهشی به یکدیگر و نبود مجالی برای نقد و ارزیابی علمی از مشکلات پژوهش کشور است. /909/

ارسال نظرات