۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۷۸۰
معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت:

تطبیقات مستند ظهور اشتباه و متعارض است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت گفت: وظیفه ما این است که معارف مهدوی را برای مردم بیان کنیم و نمی توان بر اساس یک سری احتمالات، جزم پیدا کرد و فضای جامعه را ملتهب کرد.
مهدويت


حجت الاسلام  مهدی یوسفیان، معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: از ابتدای پخش مستند ظهور بسیار نزدیک است مرکز تخصصی مهدویت در جهت روشن کردن افکار عمومی و رفع شبهات علمی اقدام به نقد علمی و تخصصی کرد اما متاسفانه دست‌اندرکاران مجموعه این اشکالات را نپذیرفتند و به فعالیت خود ادامه دادند.

وی با اشاره به مناظره طلبی دست‌اندرکاران این مستند اظهار داشت: بحث از مناظره در جایی پبش می آید که محدوده مناظره و کفو علمی طرف مناظره مشخص باشد تا بتوانند در فضایی مشخص با ادبیات علمی به بحث و نظر بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه تا جمعه ظهور شبکه رادیویی معارف در بخش پرسش و پاسخ به سوالات زیادی که در رابطه با این مستند به وجود آمده است، پاسخ داده ام، بیان داشت: بارها گفته ایم که این مستند دارای مشکلات محتوایی و از فضای علمی خارج است.

این محقق عرصه مهدویت اظهار داشت: سازندگان این مجموعه در حرکتی جدید وارد فضاهای غیر علمی شده و سخنان تخریبی بیان کرده‌اند لکن شان موسسه تخصصی مهدویت از این بالاتر است که وارد فضاهای غیر علمی شود.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت:موضع گیری علیه مراجع تقلید و بیان این مطلب که به مراجع اطلاعات غلط داده اند، سخنی غیر اخلاقی است.

وی اظهار داشت: ما اعلام کرده‌ایم که تطبیق غلط است و بر نظر خود دلایل گوناگونی اقامه کرده‌ایم و سخن علمی خود را به گوش آنها رسانده‌ایم، از این به بعد تصمیم با سیاستگذاران و مسؤولان فرهنگی است که اقدامات مناسب را انجام دهند.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: حاج آقای قائم مقامی از این مستند حمایت کرد اما تذکر داد که تطبیقات این مستند غیر احتمالی است و تطبیق جزمی، غلط و محکوم است لکن کارشناسان به وی گفتند تمامی نشانه ها در این مستند به صورت حتمی و جزمی بیان شده است.

وی اظهار داشت: وظیفه ما این است که معارف مهدوی را برای مردم بیان کنیم و نمی توان بر اساس یک سری احتمالات، جزم پیدا کرد و فضای جامعه را ملتهب کرد.

این پژوهشگر علوم اسلامی گفت: این تطبیقات اشتباه و متعارض است به گونه‌ای که امروز خودشان درمانده شده‌اند و نمی‌دانند چگونه آقای احمدی نژاد که شعیب بن صالح عنوان شده از ملک عبدالله که سفیانی معرفی شده برای حضور در ایران دعوت کرده است.

وی در پایان بیان داشت: نباید معارف دینی بازیچه شود، باید نسبت به دین همانگونه حساسیت داشته باشیم که در امور دیگر حساس هستیم.

این محقق علوم اسلامی گفت: در مسائل دینی باید سراغ متخصصین برویم و با عصای احتیاط حرکت کنیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات