۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۹۹۹
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی در تربیت مبلغان مناطق خاص بکار گرفته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید از مبلغان نخبه با ساز و کارهای ویژه ای برای حضور در مناطق خاص استفاده کرد، از تربیت مبلغ مناطق خاص با استفاده از ظرفیت و پتانسل این دفتر خبر داد.
حجت الاسلام احمد زادهوش



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان ایلام که در سالن جلسات معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار شد، اظهارداشت: برای انجام هرچه بهتر فعالیت های تبلیغی و فرهنگی نیازمند تعاملات نزدیک تر و شنیدن نقطه نظرات هستیم.

وی افزود: حساسیت و ظرفیت های بالایی در سالهای اخیر نسبت به اعزام مبلغان وجود داشته و این حساسیت همواره رو به افزایش بوده است.

حجت الاسلام زادهوش ادامه داد: همواره عرصه تبلیغ با حضور نهادهای متعددی مواجه شده است که این امر جای امیدورای و خوشحالی و همچنین توجه و برنامه ریزی بیشتری را دارد.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از موازی کاری، گفت: برای جلوگیری از کارهای موازی نیازمند هماهنگی بیشتر بوده و باید توجه داشت که فعالیت این دفتر منحصر به جذب و اعزام مبلغ نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اضافه کرد: بسیاری از فعالیت ما به دور از چشم و اطلاع مسئولان فرهنگی استان ها است و برگزاری جلسات کمیته هدایت تبلیغی استان ها باعث می شود که ارتباط و تعامل خوبی را با مسئولان فرهنگی استان ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جذب وگزینش مبلغان نهایت دقت صورت می گیرد، گفت: مبلغان حتی در حین ماموریت مورد ارزیابی و آموزش کاربردی قرار می گیرند ولی با همه این توجهات طبیعی است که مبلغان همراه با نقاط ضعفی باشند که نباید این ضعف ها مورد غفلت واقع شوند.

حجت الاسلام زادهوش با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب معاونت فاهنگی تبلیغی، برگزاری دوره های آموزشی در خصوص فعالیت جریان های انحرافی فکری در استان ها است، گفت: دوره های آموزشی خوبی در همین راستا تدوین و برنامه ریزی شده که از محتوای آموزشی بسیار ارزشمندی برخوردار است.

وی بیان داشت: وهابیت، بهائیت و رشد گرایش به مسیحیت یکی از معضلات استان ایلام است که تربیت مبلغان خاص با توجه به ظرفیت های دفتر تبلیغات به خصوص برای این استان امکان پذیر و در برنامه های معاونت فرهنگی تبلیغی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به انتشار نشریات متعدد توسط دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نشریات دفتر تبلیغات منظومه و سامانه ای قوی است و هیچ نهاد دیگری به این اندازه در عرصه مطبوعات جامعیت ندارد.

وی تصریح کرد: نشریات دفتر تبلیغات اسلامی دارای مخاطبینی از پیش دبستانی تا مقطع دانشگاهی و حوزوی است و موضوعات متعدد و متنوعی را در برمی گیرد.

حجت الاسلام زادهوش با اشاره به ضرورت ارتباط مبلغان با آحاد جامعه اسلامی و دفتر تبلیغات، افزود: ارتباطات باعث می شود که تولیدات این دفتر مورد غفلت نباشد و حداکثر استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

وی ادامه داد: حضور مبلغان در آموزش و پرورش همراه با ویژگی خاص خود است و یکی از اهداف معاونت این موضوع است که حضور مبلغان در آموزش و پرورش تقویت شود و برای سالم سازی مدارس حرکت جدی صورت پذیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه در رابطه با تقویت حضور مبلغان در آموزش وپرورش شروع شده و جدای از تخصصی کردن تبلیغ هدف ما این است که طلاب دارای استعداد که از آنها به عنوان نخبه یاد می شود با در نظر گرفتن سازو کارهای ویژه ای برای حضور در مناطق خاص استفاده شوند./919/د102/ع

ارسال نظرات