۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۳۳۰
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

نشست کاربردی پویانمایی و راهکارهای نوین در تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نشست آموزشی کاربردی پویانمایی و راهکارهای نوین در تبلیغات اسلامی باعنوان هنر هشتم، پنجشنبه این هفته در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام علي کمساري، معاون فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی کمساری، رییس مرکز فرهنگی و هنری دفترتبلیغات اسلامی، با اشاره به لزوم استفاده ازشیوه های نوین برای ترویج تعالیم دینی اظهارداشت: یکی از اهداف مرکز فرهنگی هنری یافتن راه های جدید و شیوه های نو برای ترویج دین و فراگیری تعالیم دینی با استفاده از شیوه های هنری می باشد که تاثیر گذارترین وپرجاذبه ترین این هنر ها پویانمایی است.

رییس مرکزفرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هنر پویا نمایی بیشترین مخاطب را در بین کودکان ونوجوانان دارد، تصریح کرد: هنر هشتم توانسته با استفاده از زیبایی های بصری و تکنیک های جذاب بطور بسیار فراگیر مخاطبین کودک ونوجوانان را به خودجذب کند و بدین وسیله فرهنگ غربی راگسترش دهد.

وی در ادامه بیان داشت: اماواقعیت تلخ و تاسف انگیز این است که امروزه مدیریت این هنر دردست کمپانی های عظیم غربی می باشد که وابستگی بعضی از آنها به مراکز صهیونستی بارز و آشکار است.

حجت الاسلام کمساری ادامه داد: این کمپانی ها و مراکز با اهداف فرهنگی خاص در تعارض با فرهنگ و ارزشهای دینی کشور ما سعی می کنند درراستای جهانی سازی، سلایق خودرا بطور همسان در بین مخاطبان گسترش دهند و رفتار های شخصیت های کارتونی را به الگو های رفتاری کودکان و نوجوانان تبدیل کنند.

وی افزود: وجود این قالب مهم در الگو برداری فرهنگ سازی باعث شده است که کشو رهای غربی و جهان سلطه در فرآیند جنگ نرم علیه دیگر فرهنگ ها برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه به کاستی های موجود در این زمینه پرداخت و گفت: درمقابل این برنامه ریزی و سرمایه گذاری ها متاسفانه کشور ما که بر خوردار از فرهنگ غنی و متعالی و بهره مند از شخصیت های ارزشمند دینی است که این شخصیت ها هر کدام می توانند الگوی بسیار مناسب برای کودکان ونوجوانان باشند نتوانسته ایم از این شیوه هنری در این زمینه استفاده لازم را ببریم.

وی یادآور شد: این بی توجهی ها درحالی صورت می گیرد که فقط یکی ازبزرگ ترین کمپانی های انیمیشن سازی در آمریکا (والت دیزلی ) با ایجاد 11 پارک موضوعی توانسته است ذهنیت کودکان و نوجوانان را به سمت فرهنگ غربی بکشاند و آنها را از تعالیم دینی دور نگه دارد.

رییس مرکز فرهنگی و هنری دفترتبلیغات اسلامی هدف از برگزاری این نشست را استفاده از شیوه های نوین هنری در تعالیم دینی عنوان کرد و تصریح کرد: این نشست پنجشنبه اول اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد و در این نشست حجت اسلام میرداماد یکی از روحانیون موفق درامر ساخت و تولیدانیمیشن در ضمن ایراد سخنرانی یکی از ساخته های خود را باعنوان زندگی امین (تاریخ زندگی پیامبر اعظم (ص) ) مورد بررسی قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: در پایان این نشست از طلاب علاقه مند به رشته پویا نمایی نام نویسی شده و برای آنان دوره آموزشی برگزار خواهد شد./919/د102/ع

ارسال نظرات