۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۳۳۱
خطیب جمعه سیهات عربستان در گفت و گو با رسا:

سرکوب ملت ها سابقه تاریخی دارد/ اندیشه های امام خمینی در قیام ملت های عربی کاملا نمایان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان با اشاره به اینکه سرکوب ملت های مسلمان دارای سابقه ای تاریخی است حکام کشورهای عربی را به پرهیز از کشتار مردم دعوت کرد.
شيخ عبدالمحسن النمر خطيب جمعه سيهات عربستان
حجت الاسلام شیخ عبدالمحسن النمر خطیب جمعه سیهات عربستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، کشتار ملت ها به دست حکام دیکتاتور را به شدت محکوم کرد و گفت: سرکوب ملت ها که سابقه ای تاریخی دارد باید در جهان اسلام از بین برود و حکام کشورهای اسلامی باید از این شیوه نادرست به شدت پرهیز کنند.

وی افزود: حکام باید بدانند که قلع و قمع کردن مردم هیچ نتیجه ای ندارد و حتی اگر بتوانند با این روش به مدت یک سال یا دو سال بیشتر در قدرت بمانند سرانجام به خشم مردم دچار می شوند و سقوط خواهند کرد، پس بهتر است از خشونت علیه ملت خودداری کرده و خواسته های مردم را برآورده سازند.

حجت الاسلام النمر تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر قیام های منطقه را غیرقابل انکار خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، اندیشه های امام خمینی(ره) و تغییراتی که در این کشور رخ داد از عوامل مهم و اساسی قیام ملت های اسلامی است، این تاثیرات گرچه در کشورهای مختلف دارای تفاوت هایی بوده و به یک شیوه نیست ولی اندیشه های امام راحل کاملا در این انقلاب ها نمایان است.

خطیب جمعه سیهات با تاکید بر اینکه ملت های منطقه در پی بازگشت به اسلام ناب هستند، اظهار داشت: نهضت ملت های عربی گرچه با اهداف مختلفی انجام گرفته است ولی همه این اهداف، بعد اسلامی را دنبال می کنند و مشخص است که مردم این کشورها که از قیام امام خمینی(ره) الگو گرفته اند در پی اسلام و آموزه های آن هستند.

وی ادامه داد: انقلاب های مصر، تونس، لیبی و بحرین بر عشق مردم به بازگشت به اسلام دلالت دارد و مسلمانان می خواهند در چهارچوب دین مبین اسلام به آ‍زادی و پیشرفت دست یابند.

شیخ عبدالمحسن النمر اسلام را عامل پیشرفت ملت ها توصیف کرد و بیان داشت: در گذشته به مسلمانان تلقین شده بود اگر خواهان پیشرفت و متمدن شدن هستند باید از مفاهیم عقایدی اسلام دور شوند و بر این اساس بود که بسیاری از مسلمانان به دین شک کرده و اعتقاد داشتند که اسلام مانع اصلی پیشرفت مردم است، اما آنچه امروزه می بینیم نشان می دهد که دین اسلام، عنصر فعال و محرکی است که امیدها را در دل امت بار دیگر شکوفا کرده و مسلمانان به آینده ای روشن می اندیشند./980/ب912/گ
ارسال نظرات