۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۴۵۸

دوره دانش افزایی مشاورین حوزه‌های علمیه خوزستان در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: دوره دانش افزایی مشاورین حوزه‌های علمیه خوزستان در اهواز برگزار شد.
نخستين دوره آموزشي مشاوره اساتيد حوزه هاي علميه استان خوزستان
حجت الاسلام مهدی زرشناس، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که در تیرماه سال 89 نخستین دوره دانش افزایی مشاورین حوزه‌های علمیه استان خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در نخستین دوره‌ای که برگزار شد روحانیان مشاور استقبال خوب و چشمگیری را از این دوره داشتند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال 90 که با نام جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است در راستای نخستین دوره دانش افزایی روحانیان مشاور در اواسط فروردین ماه دومین دوره برای روحانیان حوزه‌های علمیه استان خوزستان برگزار شد.

استاد حوزه علمیه، افزود: دومین دوره دانش افزایی مشاوره روحانیان حوزه‌های علمیه خوزستان با حضور استاد هادی و استاد فرجی از استان قم در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام زرشناس، با بیان این که هدف از برگزاری این دوره‌ها آشنایی روحانیان با روان شناسی مدرن و روز است، ابراز داشت: در این دوره آخرین مدل‌های روان شناسی که در مراکز مشاوره قم و تهران تدریس می‌شود به روحانیان مشاور حوزه‌های علمیه خوزستان آموزش داده می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، ادامه داد: در این دوره 40 نفر از روحانیان مشاور حوزه‌های علمیه خوزستان شرکت کردند که به دلیل بالا بودن تجربیات اساتید و آموزش مدرن مشاوره روحانیان مشاور استان خوزستان خواستار برگزاری مجدد چنین دوره‌ای از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان شده‌اند.

وی، با تأکید بر این که برگزاری چنین دوره‌هایی سبب ارتقا سطح مشاوره در مدارس علمیه خوزستان خواهد شد، بیان داشت: مشاوره یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در جامعه صورت بگیرد و طلاب و روحانیان با آموزش روان شناسی مدرن می‌توانند در سطح مدارس علمیه خوزستان و مساجد این استان به بسیاری از جوانان در بحث مشاوره کمک بکنند.

استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: روحانیانی که در این دوره حضور داشتند می‌توانند جدیدترین مدل‌های مشاوره در مدارس علمیه خوزستان برای طلاب بیان کنند؛ از این رو مشاوره باید به صورتی باشد که طلبه‌ای توسط روحانی مشاوره‌ می شود احساس آرامش و آسودگی بکند.

حجت الاسلام زرشناس، در پایان سخنان خود، از همکاری خبرگزاری رسا در ترویج اخبار حوزوی و مذهبی در سطح جامعه قدردانی و تشکر کرد./9461/ت302/ص
ارسال نظرات