۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۶۵۱
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

دشمنان با حربه حقوق‌بشر به جان مسلمانان افتاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت امنای منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: منابع مختلف دین اسلام به ویژه جهان تشیع در خصوص رعایت حقوق انسانی وجود دارد که متاسفانه به دلیل ناشناخته ماندن حقوق بشراسلامی، به مرحله کمال آن دست نیافته ایم.
حجت الاسلام مالک اژدر شريفي، رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی در نشستی که به منظور بررسی « محورهای نقض حقوق انسانی در کشورهای عربی» با حضور اساتید و اعضای هیئت امنای منطقه 7 در محل دادگستری استان برگزار شده بود با اشاره به منابع مختلف دین اسلام به ویژه جهان تشیع در خصوص رعایت حقوق انسانی در جهان اظهار داشت: علاوه بر قرآن، نهج البلاغه و برخی دیگر از کتب ارزشمند جهان اسلام، امام زین العابدین (ص) در کتابی با عنوان رساله الحقوق بزرگترین منبع حقوق بشر اسلامی را به یادگار گذاشته اند.

وی با اشاره به این‌که در رابطه با مقوله حقوق بشر اسلامی به اندازه کافی تحقیق و بررسی نشده است، گفت: امام سجاد(ع) در این کتاب از ضرورت رعایت حق در میان بشر سخن گفته که اگر رعایت شود حقوق بشر به معنای واقعی در جهان پیاده خواهد شد.

رئیس هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی دفتر شمالغرب کشور نیز در این جلسه با محکوم کردن جنایات صورت پذیرفته در کشورهای عربی بویژه بحرین گفت: اینگونه اعمال وحشیانه از سوی دول عربی و چراغ سبز دول غربی، نشانگر آن است که حقوق بشر تنها بازیچه ای در دستان استعمارگران است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بحث حقوق بشر را چماقی کرده و بر سر کشورهای استقلال طلب جهان که نمی خواهند زیر سلطه آمریکا باشند می کوبند افزود: حقوق بشر از جانب غربی ها همه جانبه نیست بلکه برای محدوده خاص آنهم به نفع غرب تعریف شده است.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی با اشاره به اینکه قرآن و اصول اسلامی، پیشتاز حقوق بشر در تاریخ بعد از اسلام بوده است افزود : اما حالا شرایط به گونه‌ای است که دشمنان با همین حربه حقوق بشر که از اسلام است به جان ما افتاده‌اند‌.

رئیس هیئت امنای منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی حقوق بشر دیکته شده از سوی برخی سیاسیون مغرض را سرکوب کننده و ابزار فشار دشمنان دانست و گفت: به آن حقوق بشری که عده ای از سیاسیون دنیا علم کرده و به عنوان چماق علیه دیگران استفاده می کنند، نمی توان حقوق بشر گفت.

وی حقوق بشری که مورد تائید مجامع علمی است را محترم خواند و اظهار داشت: سیاستمداران فرصت طلب، دنیا پرست و نادان به خاطر حضور در عرصه قدرت، حقوق بشری که سرکوب کننده دیگران باشد را وضع و اعمال می کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، تحقق نیل به حقوق بشر اسلامی را آرمان جامعه ایرانی دانست و گفت: در این صورت کشوری به دور از هر گونه ناپاکی و سرشار از نیکی خواهیم داشت./935/د102/س
ارسال نظرات