۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۷۱۵
در همایش ‌بررسی جبهه جهانی بیداری اسلامی مطرح شد؛

جهان اسلام نیازمند حضور مجاهدانی آگاه و ولایت مدار است

خبرگزاری رسا ـ مجاهد افغانستانی و استاد دانشگاه گفت: امروز مجاهد داوطلب تبلیغ در جهان اسلام کم داریم در حالی که گروه های تبلیغی وهابیت و اهل سنت در مناطق مختلف حضور دارند و در مناطق مختلف دنیا برای ترویج عقایدشان حضور می یابند.
مكه مكرمه - حج ـ عمره _ حاجي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «بررسی جبهه جهانی بیداری اسلامی» چهارشنبه 31 فروردین، با حضور عبدالله الدقاق، نماینده شیعیان بحرین و سید علیشاه موسوی گردیزی، مجاهد افغانستانی و استاد دانشگاه، در مسجد کرامت مشهد برگزار شد.

موسوی گردیزی در این همایش تأکید کرد: آنچه باید از گذشته درس بگیریم این است که با این‌که آن زمان حاکمیت اسلامی در جهان وجود نداشت و کسی نبود از مبارزان و مجاهدان دینی دفاع کند اما یک مسأله ملموس بود؛ این‌که در همه جا مومنان خاص داوطلبانه برای تبلیغ اسلام گام بر می داشتند و با این‌که مستکبران در آن زمان دست در دست هم به قلع و قمع مجاهدان می پرداختند، مبارزان داوطلب همچون شهید چمران، امام موسی صدر و ... سراسر جهان اسلام را با تبلیغ خود سر پا نگاه داشته بودند. کسانی که هیچ توقعی از مردم و حکومت آن سرزمین نداشته و رضای خدا را می خواستند.

وی اظهار داشت: امروز مجاهد داوطلب تبلیغ در جهان اسلام کم داریم در حالی که گروه های تبلیغی وهابیت و اهل سنت و ... به صورت میلیونی در مناطق مختلف حضور دارند و بدون امتیازگیری از حکومت یا سازمانی، کار و زندگی‌شان را رها کرده و در مناطق مختلف دنیا برای ترویج عقایدشان حضور می‌یابند.

گردیزی با اشاره به فعالیت گروه‌های افراطی وهابی در اندونزی گفت: مشکل ما این است که دیگران برای نام وهابیت و اسلام سلفی هزینه می‌کنند؛ ولی شیعیان این حالت را ندارند.

وی افزود: البته منظور این نیست که چنین مبلغانی نداریم اما کم و محدود است. باید بین مردم جوشش ایجاد کنیم تا بتوانند مبلغ دین باشند. دشمنان علیه ما (اسلام و ولایت) بسیار فعال هستند و ما را گمراه معرفی می کنند ما در مقابل، نه تنها دفاع نکرده ایم بلکه خیلی اوقات با اعمال و گفتار، به آن ها کمک هم می کنیم.

استاد حوزه دانشگاه با تأکید براین‌که باید اسلام را بشناسیم و با آگاهی از آن دفاع کنیم، ابراز داشت: امروز مکتب اهل بیت(ع) در جهان بسیار مظلوم است. چطور شده که در جهاد عربستان، صدها عرب با عقاید مختلف جنگیده و شهید شدند اما در این خیزش های اخیر در جهان اسلام حتی نیروهای فعال امدادی، گزارشگر و.... نداریم. چرا که همه توقع داریم راه های قانونی پیدا شود یا برای انعکاس تظاهرات بحرین با هواپیما اعزام شویم.

وی گفت: امیدوارم روزی برسد که سربازان فداکار اسلام، خودجوش و داوطلب باشند همانطور که در دفاع مقدس بودند.

اگر کسانی در جهان اسلام باشند که قلم بزنند، مکتب امامت و ولایت بیدارکننده این جبهه بزرگ اسلامی خواهد بود. باید از شهدا و داوطلبان بسیجی جنگ در تاریخ بنویسند اگر نبودند داوطلبان بسیجی که انقلاب و جنگ را رقم زدند ما اینجا نبودیم.

گردیزی با بیان اینکه امریکا می خواهد کسانی در جهان اسلام پرورش دهد که قدرت دفاع از اسلام را نداشته باشند، افزود: اگر از اسلام آگاهی کافی داشته باشیم سرباز مکتب ولایت خواهیم بود.

در ادامه این نشست، عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران با اشاره به تاریخ بحرین تأکید کرد: مردم این کشور پیش از ظهور اسلام، موحد و مسیحی بودند و پس از آن با دعوت پیامبر اسلام(ص) مسلمان شده و با عدم پذیرش خلفا همچنان شیعه ماندند.

وی ادامه داد: اکنون دولت بحرین اعلام می کند 64 درصد شیعه داریم و سعی دارند که این رقم را با تابعیت دادن به عناصر سعودی و ناصبی به 40 درصد کاهش دهند.

الدقاق تصریح کرد: دولت قطر به اصحاب رسانه خود اعلام می‌کند انقلاب بحرین با سایر انقلاب‌ها تفاوت دارد چرا که انقلاب سایر مناطق را می توانید منعکس کرده و پوشش رسانه ای دهید اما اخبار بحرین را باید از دو نگاه منعکس کرد؛ نخست با رویکرد تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و دوم تفرقه میان عرب و عجم.

نماینده رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد: مردم بحرین میان خود شیعه و سنی ندارند اما حکومت می خواهد این‌گونه القا کند که این قیام شیعیان است و اگر آنان بر سر کار بیایند بدتر از ما خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان به انقلابیون بحرین کمک کرد، اظهار داشت: بحرین جزیره ای است در محاصره آمریکا، امارات، عربستان و.... راه های هوایی، زمینی و دریایی بسته است و کمک رسانی از این طریق بسیار دشوار اما به لحاظ تبلیغات و اطلاع رسانی خصوصا برنامه های ماهواره ای می توان اقدام کرد و از این طریق خصوصا در شبکه های انگلیسی‌ زبان و عربی می توان به حکومت فشار آورد و حقایق وقایع بحرین را به گوش مردم جهان رساند.

وی تظاهرات مقابل سفارتخانه های بحرین، عربستان و نمایندگی های سازمان ملل در سراسر کشورها خصوصا اروپا، مطالبه مقامات جمهوری اسلامی از مسوولان سازمان های بین المللی و دعا و استغاثه جمعی به امام زمان(عج) را از دیگر راه های همراهی با مردم بحرین ذکر کرد.

الدقاق در خصوص نقش اساتید، علما و مراجع شیعه در حمایت از انقلاب بحرین به عنوان فرماندهان جنگ نرم گفت: روشنگری در کلاس های درس، صدور بیانیه و پخش از طریق برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی، سخنرانی و برپایی نمایشگاه ها از جمله راهکارهای موثر در این زمینه است.

وی در مورد علت اصلی دخالت نظامیان سعودی در بحرین ابراز داشت: قاطبه مردم بحرین شیعه هستند از سوی دیگر پل رابط میان عربستان و بحرین، بحرین را به شرق عربستان که همه شیعه نشین و محل تأمین غالب نفت و بنزین عربستان است متصل می کند.
 
اگر قیام بحرین پیروز شود شیعیان آنجا هم تحریک به قیام می شوند و وضعیت نفت عربستان به خطر می افتد. از طرفی وهابیان عربستان تشنه خون شیعیان هستند و این فرصتی برای انان جهت نابودی شیعیان به شمار می رود./930/پ202/س
ارسال نظرات