۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۹۶۲
در دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات مطرح شد؛

تاکید آیت الله نوری همدانی بر شناسایی و حمایت از طلاب نخبه و تربیت مبلغان بین المللی در حوزه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر شناسایی و حمایت از طلاب نخبه و مستعد، خواستار برنامه ریزی مسؤولان حوزه برای تربیت مبلغان آشنا به زبان های مختلف جهت نشر معارف اهل بیت(ع) شد.
ديدار شماري از علما و روحانيان بحرين با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز دوشنبه در دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، با اشاره به رسالت حوزه های علمیه، گفت: امروز شرایط برای رشد و ترقی طلاب و روحانیان بیش از گذشته فراهم است.

وی گفت: با وجود بیشتر شدن امکانات متاسفانه ما با ضعف هایی در حوزه روبرو هستیم و یکی از کمبودهای ما در حوزه های علمیه این است که مثل قدیم طلبه های فاضل و سخت کوش که بتوانند در آینده جایگزین علمای از دست رفته شوند نداریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر آسیب شناسی این مساله و ارائه راهکاری های لازم برای آن افزود: این کاستی ها تنها به شخصیت های فقهی خلاصه نمی شود، متاسفانه در بین مبلغان و خطیبان توانا نیز ما با کمبود مواجه هستیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی شود، از بی توجهی عده ای از طلاب به درس و بحث انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از طلبه ها به درس، بحث، مطالعه و مباحثه توجه چندانی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت های دفتر تبلیغات اسلامی، تبلیغ را یک اصل مهم در دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: باید در تربیت مبلغان به استعداد، توانمندی و ذوق آنان توجه شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار شناسایی و حمایت از طلاب مستعد و نخبه شد و گفت: باید طلابی که ویژگی خاصی دارند شناسایی و حمایت شوند تا استعدادهای ایشان شکوفا شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ضعف حوزه در عرصه تبلیغ بین المللی تاکید کرد: باید افراد در حوزه برای این امر مهم شناسایی، حمایت و تربیت شوند تا بتوانند رسالت های محوله را به خوبی انجام دهند و معارف اهل بیت را ترویج کنند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است، ادامه داد: حوزه باید به گونه ای برنامه ریزی کند که در هر کشور یک مبلغ داشته باشد تا بتوانند این دین را برای مردم تبلیغ کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات