۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۳۶۶
خطیب جمعه بیروت:

ملت های اسلامی در برابر فتنه انگیزی های مذهبی و طایفه ای هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با هشدار نسبت به فتنه انگیزی های دشمنان و مصاده انقلاب های مردمی مسلمانان، سران کشورهای اسلامی را به برقراری گفت و گو با ملت های خود فراخواند و از سازش فلسطینی استقبال کرد.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک در حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه برگزار شد، با تاکید بر نیاز ملت های عربی و اسلامی به اصلاح واقعی و تغییر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فراگیر، گفت: با این حال، ملت های اسلامی باید هوشیاری و مسؤولیت کامل خود را برای بازداشتن کسانی که به دنبال مصادره انقلاب های مردمی و برانگیختن فتنه های طایفه ای، مذهبی و قبیله ای هستند، حفظ کنند.

وی با هشدار نسبت به کسانی که به دنبال نابودی جریان های مقاومت و بازدارندگی و سوء استفاده از دردمندی ملت ها برای تولید دشواری های بزرگ تر هستند، از ملت ها و جنبش های اصیل مردمی که به دنبال استقلال و قطع وابستگی هستند خواست تا نسبت به طرح های بین المللی که ارزشی برای آزادی، حقوق انسان و دموکراسی قائل نیستند و تنها چهره واقعی خود را زیر این شعارها پنهان می کنند و در خفا به دنبال تحقق خواسته های خود هستند، هوشیار باشند.

سید علی فضل الله سران کشورهای اسلامی را به برداشتن گام های عملی و پیشبرد جریان اصلاحات فراخواند تا مجالی برای دسیسه های غرب باقی نماند و افزود: ما از سران کشورهای اسلامی در سرتاسر جهان اسلام از لیبی گرفته تا بحرین که شاهد قلع و قمع معترضانی است که به صورت مسالمت آمیز خواسته های خود را دنبال می کنند تا یمن و سوریه می خواهیم که به گفت و گو با ملت های خود بنشینند و فرصت سوء استفاده را از بدخواهان بگیرند.

وی با استقبال از صلح و سازش میان گروه های فلسطینی، خواستار استوار ساختن این توافق ها بر مبنای خدمت به ملت فلسطین شد و فلسطینی ها را به نادیده گرفتن تهدیدهای دشمن صهیونیستی که در پی قرار دادن تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر دوراهی سازش با او یا سازش با جنبش حماس است، فراخواند و از آنها خواست تا روند صلح و سازش های عمومی را پی گیرند تا زمانی که صلح عمومی در فلسطین برای رویارویی با اسراییل متجاوز پدید آید.

گفتنی است که توافقنامه اولیه درباره آشتی ملی میان مقامات فتح و حماس که پیش از این و در پی پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمانی ژانویه ????، روابط‌شان به تیرگی گراییده بود، روز گذشته در قاهره به امضا رسید و بر اساس آن این دو جنبش فلسطینی بر تشکیل دولت وحدت ملی(انتقالی) متشکل از شخصیت های مستقل و ادامه گفت و گوها برای حل اختلاف ها و نیز برگزاری انتخابات همزمان ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانون گذاری فلسطین به توافق رسیدند.

عزام الاحمد، رییس گروه مذاکره کننده فتح در قاهره و عضو ارشد جنبش فتح به ریاست محمود عباس، رییس تشکیلات فلسطینی با اعلام اینکه ما با جنبش حماس موافقت کردیم دولتی متشکل از شخصیت های مستقل تشکیل دهیم که مقدمات انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را فراهم خواهد کرد، افزود: بر اساس این توافق، انتخابات حدود هشت ماه دیگر برگزار خواهد شد.

محمود الزهار، عضو ارشد جنبش حماس نیز در این مذاکرات در قاهره از توافق حماس و فتح برای آزادسازی زندانیان تحت اختیار یکدیگر خبر داد و با تایید توافق دو گروه برای حل اختلافات، گفت: این توافقنامه نکاتی چون برگزاری انتخابات؛ تشکیل دولت موقت و ترکیب نیروهای امنیتی را تحت پوشش قرار داده است.

طاهر النونو، سخنگوی جنبش حماس در غزه هم در این باره گفت:دو طرف همه اختلاف های خود را پشت سر گذاشته اند و مقام های مصری به زودی رهبران دو جنبش را برای امضای توافقنامه به قاهره دعوت خواهند کرد.

این توافق دو گروه فلسطینی فتح و حماس برای پایان دادن به اختلافات داخلی و موافقت آنها با تشکیل دولت وحدت ملی با استقبال جمهوری اسلامی ایران روبرو شد و از سوی دیگر، آمریکا در واکنش به توافق آشتی ملی فلسطین، حماس را سازمانی تروریستی خواند و از آن خواست تا موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت‌ بشناسد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز پس از توافق فتح و حماس درباره آشتی ملی، تشکیلات خودگردان فلسطین را به اتخاذ تدابیر انتقام جویانه، تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطین ، صدها نفر از ساکنان باریکه غزه شامگاه چهارشنبه با تجمع در میدان سرباز گمنام شهر غزه توافق فتح و حماس را در مصر، برای پایان دادن به همه اختلاف های داخلی و نیز تشکیل دولت وحدت ملی جشن گرفتند و شعار «وحدت وحدت ملی» سر دادند./981/ب901/گ
ارسال نظرات