۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۶۱۵
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

بی‌هویت کردن جوانان هدف شوم توطئه‌گران در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، بی هویتی و تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان را هدف شوم دشمنان در جنگ نرم دانست و گفت: امروز تقویت بصیرت و معنویت مهم‌ترین نیاز جوانان جامعه ما است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در جمع فرهنگیان استان در ساری با گرامی‌داشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری گفت: شأن، جایگاه و منزلت مربی گری از خدا و پیامبران هستند و هیچ جایگاهی در جامعه با مقام و جایگاه رفیع و شامخ معلمان برابری نمی کند.

وی افزود: خداوند موهبت تعلیم و تعلم را به بندگان پاک خود ارزانی می کند و معلمان و فرهنگیان جامعه ما باید با حفظ سنگر تعلیم و تربیت و بهره‌برداری از این نعمت الهی مسیر هدایت را به جامعه به خصوص نسل جوان نشان دهند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: حفظ فرهنگ اسلامی و ارزش دینی و ملی از وظایف اصلی همه مردم به خصوص قشر فرهنگی جامعه است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان این که رسالت بزرگ معلمان در جامعه پویایی علم است، گفت: رمز تأثیر‌گذاری و موفقیت معلمان این است که زندگی علمی و عملی استاد مرتضی مطهری را الگوی زندگی و شغلی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان باید با ایستادگی بر باورها و اعتقادات دینی و تربیتی خود، به نیازمندی‌های اساسی جامعه بپردازند و با نقد عالمانه خود در راه پیشرفت جامعه گام بردارند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به جایگاه علم‌اندوزی و گسترش دانش در اسلام و تاکید فراوان ائمه معصومین(ع) در این باره گفت: معلمان باید با دلسوزی، دانش و معرفت در ساختن آینده کشور و هموار کردن راه توسعه آن نقش اساسی را در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام به تلاش سی ساله دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای ضربه زدن به این نظام الهی به کار گرفته است.

وی، بی هویتی و تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان را یکی از اهداف شوم دشمنان در جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: امروز تقویت بصیرت و معنویت مهم ترین نیاز جوانان جامعه ما است تا آنها را در مقابل هجمه‌های گسترده فرهنگی غرب واکسینه کند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، بصیرت و تقوا را سد محکمی در برابر سیل هجمه‌ها دانست و ادامه داد: تربیت دینی امروز باید در متن برنامه های آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

محمد علی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با بیان این که ارج نهادن به دانش آموزان و جوانان در عرصه‌های سازندگی کشور در تحقق کامل اهداف نظام نقش بسزایی دارد، افزود: همه معلمان و فرهنگیان باید با عشق و ایثار و نوآوری در آموزش فرهنگ بسیج و شهادت تلاش کرده و آن را به درستی در جامعه نهادینه کنند.

وی افزود: زندگی، رفتار و منش معلمان باید در راستای ادای وظیفه به اسلام و شهدا باشد و با رصد‌کردن کامل شرایط امروزی، راه شهید مطهری را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای رشد و تربیت دینی اسلامی دانش آموزان و تعالی جوانان تلاش کنند.

امیری تصریح کرد: فرهنگیان استان در جایگاه معلمی، باید جایگاه خودشان را حفظ کنند اما فعالیت فرهنگی خود را نباید به کلاس و درس محدود کنند؛ زیرا آنها معلمان جامعه هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات