۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۷۲۸
امام جمعه بابل:

مهم‌ترین دستاورد‌ معرفی عالمان دینی الگو‌دهی به نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، الگو دهی به جامعه انسانی و نسل جوان را یکی از مهم ترین دستاورد های معرفی عالمان دینی، دانست و گفت: باید مشاهیر بزرگ را به مردم به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.
امام جمعه بابل
حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی در مازندران گفت: تجلیل از جایگاه علم و عالمان دینی و زنده‌کردن نام و سیره آنان، کار بسیار ارزشمند و پسندیده‌ای است.

وی با بیان این که بزرگداشت فقهای دینی زمینه آشنایی مردم با تاریخ درخشان بزرگان و عالمان دینی را فراهم و خدمات و فداکاری‌های آنان را به مردم معرفی می‌کند، افزود: از سویی دیگر سیره عالمان دینی که با تأسی از ائمه معصومین‌(ع) است به عنوان بهترین الگوهای زندگی به جامعه بالاخص نسل جوان معرفی می شود.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: در میان عالمان بزرگ شیعه، علامه سعید العلما و علامه اشرفی چهره های برجسته‌ای هستند که متأسفانه بسیار ناشناخته و گمنام هستند که شناساندن این دو عالم بزرگ به جامعه علمی و دینی و احیای آثار علمی آنها یک ضرورت است.

حجت الاسلام روحانی، عالمان دینی را از پر افتخار‌ترین میراث‌های عظیم علمی، معنوی، فرهنگی و اخلاقی جامعه معرفی کرد و بیان داشت: آگاهی و عمل به سیره آنان می تواند جامعه را به هویت واقعی اش رهنمون ساخته و رازهای موفقیت آنان را برای نسل جوان جامعه تبیین کند.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل با بیان این که بازگشت به این سرمایه های بزرگ در حقیقت بازگشت به تاریخ، تمدن و پیشینه غنی خود است، تصریح کرد: همه سیره و زندگی این عالمان دینی نظیر اخلاص آنان، محبت به ائمه اطهار، عبادت و راز و نیاز برای نسل جوان ما درس است.

وی، حضور علما در هر منطقه را عامل برکات فراوانی دانست و با بیان این که مرحوم علامه سعید العلما و علامه اشرفی مایه مباهات و افتخار برای مردم مازندران هستند، ادامه داد: در میان فقیهان آگاه و درد آشنای مازندران، این دو عالم بزرگ جهان شیعه، تأثیر بسیار زیادی در ولایت مداری خطه مازندران بالاخص مردم بابل دارند.

حجت الاسلام روحانی به نقش علامه سعید العلما در مبارزه با فرقه ضاله بابیه در آن دوران اشاره کرد و گفت: زمانی که فرقه گمراه بابی ها و بهایی ها به مازندران نفوذ کرده و وارد شهر بابل شدند علامه سعید العلما با حضور در صحنه سیاسی و اجتماعی، دستور جهاد با آنان را صادر کرد و ریشه آنان را از این منطقه و خطه برچیده است که اگر نبود حضور علامه سعید العلما و عالمانی مانند ایشان، معلوم نبود که الان وضعیت دینی ما به چه صورتی بوده است.

امام جمعه بابل، الگو دهی به جامعه انسانی و نسل جوان را یکی از مهم ترین دستاورد های معرفی عالمان دینی، دانست و خاطرنشان کرد: باید مشاهیر بزرگ خود را به مردم و بالاخص نسل جوان معرفی کرده و چهره، یاد، نام و خدمتشان را در میان نسل جوان زنده کنیم.

حجت الاسلام روحانی، علما را وارثان ائمه معصومین و شریعت محمدی دانست و با بیان این که امروز همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی وظیفه سنگینی در زنده نگه داشتن سیره علمی و عملی این بزرگان دارند، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر برای مسؤولان فرهنگی جامعه شرایط بسیار خوبی مهیّا است تا نسبت به انجام کارهای فرهنگی، اقدامات اساسی انجام داده و فرهنگ سازی کنند.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل به هجمه های گسترده غرب علیه اعتقادات دینی جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که دشمن امروز از هر فرصتی برای بی هویت کردن نسل جوان ما استفاده می کند، بیان داشت: سیره علمی و عملی فقهای دینی سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی غرب است./950/پ202/س
ارسال نظرات