۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۷۷۰

راهپیمایی بزرگ همبستگی با ملت بحرین در آلمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شهروندان آلمانی، ترکی و مصر، روز گذشته در اعتراض به حکم جنایت های نظامیان آل خلیفه و آل سعود در بحرین در شهرهای برلین، استانبول و قاهره راهپیمایی کردند.
راهپيمايي همبستگي با ملت بحرين در المان راهپيمايي همبستگي با ملت بحرين در آلمان راهپيمايي همبستگي با ملت بحرين در تركيه
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شهروندان آلمانی، روز گذشته و همزمان با فرارسیدن روز جهانی کارگر، در اعتراض به کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین در برلین راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که به همت اتحادیه کارگری آلمان برگزار شد هزاران تن از شهروندان آلمانی و جمع کثیری از مسلمانان ساکن این کشور با برافراشتن پرچم بحرین و سر دادن شعارهایی، خشم و نفرت خود را نسبت به کشتار شهروندان، بازداشت معترضان و تخریب مساجد و حسینیه ها به دست نظامیان آل خلیفه و آل سعود در بحرین اعلام کرده و لغو احکام اعدام علیه جوانان انقلابی این کشور را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان با صدور بیانیه ای، صدور حکم اعدام علیه 4 جوان بحرینی و بازداشت زندان در این کشور را به شدت محکوم کردند و از سازمان های حقوقی خواستند تا در برابر این جنایت ها ایستادگی و از اجرای احکام اعدام جلوگیری کنند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین بر لزوم ارسال هیئت ویژه تحقیق و بررسی جنایت های نظامیان آل خلیفه و آل سعود تاکید کرده و خروج فوری اشغالگران سعودی را از خاک بحرین خواستار شدند.

شهروندان آلمانی همچنین از مواضع دوگانه غرب در قبال قیام ملت های عربی و سکوت در برابر کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین به شدت انتقاد کردند.

صدها تن از مردم ترکیه و مصر نیز، روز گذشته در اعتراض به جنایت های انجام گرفته علیه ملت بحرین در استانبول و مصر راهپیمایی کردند.

راهپیمایی کنندگان که پرچم بحرین را برافراشته بودند در پایان راهپیمایی در برابر سفارت عربستان تجمع کرده و خواستار خروج نظامیان سعودی از بحرین شدند.

گفتنی است دادگاه بحرین در یک دادگاه فرمایشی، 4 جوان انقلابی را به اتهام قتل دو پلیس به اعدام و سه تن دیگر را به حبس ابد محکوم کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات