۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۹۵۲
در استان های مازندران و گلستان؛

1600 داوطلب برای ورود به حوزه های علمیه خواهران با هم رقابت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران گفت: همزمان با سراسر کشور هزار و600 داوطلب ورود به مدارس علمیه خواهران فردا با هم به رقابت خواهند پرداخت.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
حجت الاسلام علی غفاری، مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درساری با اشاره به این که آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران فردا در پنج مرکز آزمون استان های گلستان و مازندران برگزار خواهد شد، گفت: این آزمون در شهرهای ساری، بابل، تنکابن، گرگان و آزادشهر با حضور داوطلبان برگزار خواهد شد.

وی از رقابت 1600 داوطلب خواهر برای ورود به مدارس علمیه استان های گلستان و مازندران خبرداد و افزود: میزان درخواست طلبه از سوی هر مدرسه علمیه در این دو استان 35 نفر است که البته به تناسب امکانات علمی و فضای آموزشی این تعداد متغیر خواهد بود.

حجت الاسلام غفاری بیان داشت: براساس آیین نامه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس و بالاتر ازآن هستند از شرکت درآزمون ورودی برای سطح دو معاف می شوند.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران همچنین از افزایش تعداد مدارس علمیه خواهران مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته سه مدرسه علمیه حضرت نرگس(س)، فاطمه زهرا و الزهرا به ترتیب در شهرهای ساری، قائمشهر و محمود آباد فعالیت علمی خود را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال 14 مدرسه علمیه خواهران در یازده شهر مازندران و ده مدرسه نیز در استان گلستان به فعالیت علمی و آموزشی مشغول هستند.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه میزان استقبال خواهران برای ورود به حوزه های علمیه هر ساله افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: حضور گسترده طلاب خواهر در مدارس علمیه نشان دهنده علاقه آنها برای تحصیل در علوم حوزوی است./950/پ203/ع
ارسال نظرات