۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۰۶۹
آیت الله استادی:

احیای نام حضرت زهرا حقانیت شیعه را ثابت می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مطرح بودن نام حضرت زهرا(س) حقانیت شیعه را ثابت می کند، ابراز داشت: زنده بودن نام حضرت فاطمه زهرا(س) و نقل تاریخ ایشان یکی از راه های مقابله با وهابیت است.
آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی که جمعه شب با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، از خدمات و تلاش های این عالم ربانی در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و دفاع از کیان تشیع تجلیل کرد.

وی در ادامه، بعثت نبی گرامی اسلام را چراغی فروزان برای هدایت جامعه بشری ارزیابی و تاکید کرد: این چراغ می توانست همه را به سعادت برساند، اما دشمنان هرچه توانستند با ایشان خصومت و دشمنی کردند و بعد از ارتحال پیامبر(ص) نیز شرایطی پیش آمد که می خواستند نور ولایت را خاموش و مسیر ترسیم شده توسط خاتم الانبیا را منحرف کنند.

آیت الله استادی با اشاره به حقانیت مکتب اهل بیت(ع) ابراز داشت: ما امروز معارفی را در اختیار داریم که اگر در مراکز علمی ارائه و مطرح شود، هر فرد منصفی به حقانیت مکتب اهل بیت و مذهب تشیع پی خواهد برد.

وی زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت(ع) در عصر غیبت را وظیفه علما و مراجع دانست و افزود: علما و مراجع تقلید در برهه های مختلف به بهترین شکل ممکن این رسالت مهم و حساس را ایفا و وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تشریح توطئه های دشمنان برای مقابله با فرهنگ ناب اهل بیت و معارف دینی، تاکید کرد: وهابیت یکی از دشمنان معارف اهل بیت(ع) بودند که همواره سعی می کردند با این فرهنگ مقابله کنند.

شبهه افکنان درصدد تضعیف اعتقادات جامعه و نسل جوان هستند

وی شبهه افکنان را خطر دیگر برای معارف اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: در حال حاضر یکی از توطئه های مهم دشمنان القای شبهه در جامعه و به ویژه نسل جوان است که می خواهند از این طریق اعتقادات مردم را تضعیف کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ترویج فساد و گناه را روش دیگر دشمنان برای مقابله با فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: در مقابل تمامی این توطئه ها و ترفندها، مراجع تقلید و علما هوشیار بوده اند و نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

احیای نام حضرت زهرا حقانیت شیعه را ثابت می کند

امام جمعه موقت قم، با تجلیل از شخصیت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، ابراز داشت: ایشان یکی از محبوب ترین مراجع بود که متوجه بود چه باید بکند و نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی گفت: یکی از دغدغه های مهم این مرجع تقلید مساله وهابیت بود و احیای دهه فاطمیه که به همت ایشان و شماری دیگری از مراجع صورت گرفت در راستای همین امر بود.

آیت الله استادی با بیان اینکه مطرح بودن نام حضرت زهرا(س) حقانیت شیعه را ثابت می کند، ابراز داشت: زنده بودن نام حضرت فاطمه زهرا(س) و نقل تاریخ ایشان یکی از راه های مقابله با وهابیت است.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند انکار کند که حضرت زهرا(س) از شرایطی که بعد از ارتحال پیامبر(ص) اتفاق افتاد و پیش آمد به هیچ وجه راضی نبودند.

آیت الله استادی در ادامه مقابله با شبهه افکنی دشمنان را رسالت حوزه های علمیه عنوان کرد و بیان داشت: زمانی می توان به خوبی به شبهات و القائات دشمنان و بدخواهان پاسخ داد که طلبه و روحانی ملا باشد.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی انجام دادند، راه اندازی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بود و امیدواریم این گونه مراکز بیش از پیش تقویت شود.

آیت الله استادی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی راه اندازی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تربیت مجتهد بوده است و امیدواریم از این هدف منحرف نشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ حساسیت در برابر فساد و گناه را از دیگر شاخصه های حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ذکر و تصریح کرد: یک زمان از سوی برخی از افراد به قدری روی مساله موسیقی تکیه شد که حضرت آیت الله فاضل در این خصوص واکنش شدیدی نشان دادند و رییس جمهور وقت مجبور شد وزیر مربوطه را عوض کند.

آیت الله رضا استادی افزود: یکی از دولتمردان درباره رفتن خانم ها به ورزشگاه ها سخن گفته بود، اما ایشان در این باره هشدار دادند و گفتند ورزشی که بخواهد به دنبال آن فساد باشد را هیچ مسلمانی نمی خواهد.

تاکید بر حفظ استقلال حوزه؛ دغدغه رهبری و مراجع تقلید

وی تاکید بر حفظ استقلال حوزه را از مهم ترین دغدغه های حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دانست و خاطرنشان کرد:‌ ایشان از این مساله که حوزه استقلال خود را از دست بدهد و از دولت ها کمک بگیرد ناراحت بودند و نسبت به این امر حساسیت خاصی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وابسته بودن حوزه به دولت را دارای آفات بسیار فراوان دانست و بیان داشت: اگر امروز در کشورهای اسلامی بپا خاسته می بینیم حضور فیزیکی روحانیان بسیار کم است، این مساله به دلیل وابستگی آنها به قدرت ها و حکومت ها است.

آیت الله استادی گفت: روحانیت اگر وابسته به دولت باشد، مثل سایر افراد حقوق بگیر، طرفدار دولت می شود و نمی تواند حرف حق را بیان کند و اگر مشکلی مشاهده کرد نمی تواند واکنش و موضع گیری لازم را داشته باشد.

وی افزود:‌ امام راحل، مقام معظم رهبری، مراجع و علما همواره بر حفظ استقلال حوزه های علمیه تاکید داشته و دارند و این مساله به این دلیل است که حوزه بتواند موضع گیری لازم را داشته باشد.

آیت الله استادی تاکید کرد: حوزه ای که به این طرف و آن طرف وابسته و متکی باشد، نمی تواند در موقع ضرورت و نیاز به درستی موضع بگیرد و قضایای اخیر در کشور نیز نشان داد که نمی توانیم اطمینان صد در صد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حوزه باید از جهت استقلال و عدم وابستگی به گونه ای باشد که روزی که می خواهد موضع بگیرد، زبانش باز باشد و بتواند موضع مناسب را بگیرد و مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی همواره این دغدغه را داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قضایای دو سه هفته قبل معلول همان هشدارها بود، اما متاسفانه برخی ها به جای استقبال از آن، به گونه ای دیگر رفتار و برخورد کردند.

وی ابراز داشت: اگر می خواهیم حوزه زنده، پویا و پاسخگوی مشکلات و نیازها باشد، باید به مساله حفظ استقلال توجه کنیم؛ حوزه وقتی متکی نباشد می تواند اگر مشکلی مشاهده کرد اعتراض خود را بیان کند.

وضعیت حجاب در برخی شهرهای کشور زیبنده نظام اسلامی نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با ابراز تاسف از وضعیت حجاب در برخی شهرهای کشور، این وضعیت را زیبنده یک کشور اسلامی ندانست و از برخی برنامه های رسانه ملی که بدحجابی را ترویج می کند انتقاد کرد.

وی گفت: امروز مساله بدحجابی در کشور به یک معضل تبدیل شده است و متاسفانه در برخی از نقاط و شهرها وضعیت به گونه ای است که انگار نه انگار یک کشور مسلمان است. /924/پ201/ج
ارسال نظرات