۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۲۸۷
در آذربایجان غربی انجام شد؛

بهره‌مندی 5 هزار دانش‌آموز ارومیه‌ای از طرح‌ حجاب مبلغان حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی طرح حجاب ریحانه النبی‌ در ارومیه گفت: تا کنون پنج هزار دانش آموز ارومیه ای در قالب طرح‌های چهارگانه حجاب زیر پوشش مرکز حجاب ریحانه النبی‌(س) قرار گرفته‌اند.
راهپيمايي حافظان حجاب
حجت الاسلام یحیی میر فتحی‌زاده، مدیر اجرایی طرح حجاب ریحانه النبی‌(س) در ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: مرکز حجاب ریحانه النبی‌(س) از سال 87 فعالیت خود را با حمایت‌های مادی و معنوی، سردار حسن کرمی، فرمانده انتظامی اسبق آذربایجان غربی در ارومیه آغاز کرده است.

وی گفت: در سه سال گذشته با فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اشاعه حجاب برتر، پنج هزار نفر تحت پوشش طرح های چهارگانه مرکز ریحانه النبی (س) قرار گرفته اند.

حجت الاسلام میرفتحی زاده، طرح مدارس، حافظان حجاب، نسیم عفاف و خوش حجابی را از جمله طرح های چهارگانه جهت ترغیب و هدایت دانش آموزان به سوی حجاب برتر اعلام کر و گفت: طرح های حجاب مرکز ریحانه النبی(س) به گونه ای هستند که دانش آموزان تحت پوشش به صورت پله ای از طرح ها بهره مند می شوند.

وی از زیر پوشش قرار گرفتن چهار هزار و 27 دانش آموز مقطع ابتدایی در طرح حجاب مدارس خبر داد و گفت: این دانش آموزان با پایان دوره پنجم ابتدایی وارد طرح حافظان حجاب می شوند که هم اکنون نیز یک هزار و 900 نفر به عنوان حافظان حجاب فعالیت دارند.

این مقام مسؤول طرح نسیم عفاف را شامل دانش آموزان 14 تا 18 ساله اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 350 نفر تحت پوشش این طرح هستند.

حجت الاسلام میرفتحی زاده با اشاره به طرح خوش حجابی گفت: در راستای اجرای این طرح در سال 87، یک هزار و پانصد کارت در بین دختران 7 الی 14 ساله شهر ارومیه توزیع شد که 750 نفر با مراجعه به دفتر مرکز ریحانه النبی(س) در ارومیه برای شرکت در برنامه های فرهنگی، علمی و خدماتی در قالب این طرح اعلام آمادگی کردند.

به گفته حجت الاسلام میرفتحی زاده ، در طول سه سال گذشته به علت عدم حمایت مادی مسؤولان فرهنگی استان طرح خوش حجابی گسترش پیدا نکرده است.

دبیراجرایی طرح حجاب ریحانه النبی (س) در ارومیه اظهار داشت: در صورت پشتیبانی مسؤولان، از آمادگی لازم برای اجرای طرح خوش حجابی به صورت گسترده در این شهرستان هستیم.

وی در ادامه به فعالیت 33 مربی حجاب در راستای عملیاتی کردن طرح های حجاب مرکز ریحانه النبی‌(س) در ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: این مربیان از فارغ التحصیلان حوزه علمیه الزهرا‌(س) ارومیه هستند که پس از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی در رابطه با حجاب و چگونگی ارتباط با دانش آموزان و والدین آنها مشغول به کار شده‌اند./936/پ202/س
ارسال نظرات