۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۲۹۲
مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی:

جهان امروز تشنه درک معارف برخاسته از اسلام ناب محمدی‌ است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: جهان امروز تشنه درک معارف برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) است و ضروری است که مبلغان از این فرصت برای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی بهره گیرند.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارزی رسا در ارومیه‌ گفت: مسأله تبلیغ و نشر آموزه های دینی یکی از اهداف اصلی بعثت پیامبران الهی بوده و امروزه این رسالت بر عهده مبلغان، مروجان و علمای اسلام گذاشته شده است تا با عمل، گفتار، رفتار خود و با تکیه بر استنادهای روایی و حدیثی؛ احکام دینی و آموزه‌های قرآنی را به صورت شایسته در میان مردم تبلیغ کنند.

وی با بیان این‌که جهان امروز تشنه تحصیل و فراگیری معنویت، کمال، تعالی و معارف دینی است، اضافه کرد: امروزه عشق به معنویت و دست یابی جهانی به عدالت، آزادی معنوی و اجتماعی در میان پیروان تمامی ادیان آسمانی موج می‌زند و این امر رسالت روحانیون و علمای دین اسلام را بیش از هر زمان دیگری خطیر تر و سنگین‌تر می‌کند.

حجت الاسلام قهرمانی تأکید کرد: تشنگی ملت‌ها به معارف دینی و معارف انسان ساز اسلام ناب محمدی جز با هجرت روحانیون به اقصی نقاط جهان برطرف نمی شود.

مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی برخورداری از ویژگی و خصوصیات برجسته را رمز موفقیت مبلغان دانست و تصریح کرد: یک مبلغ زمانی می‌تواند عملکردی موفقی داشته باشد ضمن عالم بودن به علم روز از شرایط روحی و اخلاقی مناسبی برخوردار باشد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: آراستگی به خصوصیات اخلاقی رسولان الهی یکی از مزیت هایی است که می‌تواند مبلغ و روحانی را در عرصه ابلاغ و نشر ارزش ها و باورهای دینی و اعتقادی یاری رساند.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که تبلیغ و استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی از ضرورت های انکارناپذیر جامعه امروز است، افزود: هر چه اطلاعات علمی و معنوی مبلغان و بهره‌گیری آنان از علم رفتارشناسی و جامعه شناسی بیشتر باشد توانایی تاثیرگذاری کلام و رفتارشان در میان افراد بیشتر خواهد بود و آسان‌تر می‌توانند با اقشار مختلف مردم که دارای افکار و عقاید متفاوت هستند برخورد کنند.

امام ‌جمعه میاندوآب، با اشاره به اینکه هجرت کوتاه مدت اثرگذاری و ماندگاری زیادی ندارد، استمرار و دوام را لازمه تبلیغ موفق دانست و خاطرنشان کرد: به یقین در درازمدت یک مبلغ موفق می تواند انسان های وارسته و متعالی‌تری را برای جامعه تربیت کند چراکه حضور مستمر و پویا از الزامات اساسی مبلغ برای تربیت نسل های متعهد و همچنین نخبگان دینی است./936/ت302/س

ارسال نظرات