۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۳۵۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مقطعی بودن تبلیغ دینی آسیب جدی در برنامه ریزی فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، مقطعی بودن فعالیت های تبلیغی را از مواردی دانست که برنامه ریزی‌ های حوزه تبلیغ را با چالش های جدی روبه رو می کند.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام محمد خلیل پور، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، هدایت گری را شغل انبیاء و اولیای الهی عنوان و خاطرنشان کرد: انگیزه اصلی از تبلیغ نشر ارزش ها و باورهای اسلامی در سایه وجود بصیرت و آگاهی از فلسفه وجودی قوانین دینی است و این مهم در زمان حاضر بر عهده مبلغان و علمای جامعه اسلامی است.

وی در ادامه علت خطبه های پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را آگاهی بخشی به مردم عنوان کرد و افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در حقیقت بسان یک حکیم بودند که در جستجوی مخاطب، از تمامی فرصت ها برای شفاف سازی و آگاهی بخشی به افراد جامعه بهره می‌گرفتند.

حجت الاسلام خلیل پور با بیان اینکه از همان آغاز خلقت آدمی خداوند متعال انبیا و رسولان الهی را برای هدایت انسان و رساندن وی به قله های رفیع انسانی برگزید، اظهار کرد: در عصر حاضر و با توجه به دگرگونی های که در ساختارهای اجتماعی، جمعیتی، اعتقادی، روحی واخلاقی جمعیت های انسانی شکل گرفته است برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه ناگزیر باید از ابزارهای تبلیغی استفاده کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه شیوه های تبلیغ را وابسته به شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه دانست و تصریح کرد: در جهان امروز تبلیغات دیگر هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری بلند مدت برای دست یابی به اهداف مورد نظر است.

وی مقطعی کردن فعالیت های تبلیغی را از جمله مواردی دانست که برنامه ریزی‌ های حوزه تبلیغ را با چالش های جدی روبه رو می کند؛ بنابراین استمرار و پایداری تبلیغات برای دریافت خروجی مناسب را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام خلیل پور در پایان گفت: علم روز ثابت کرده است که انسان در همه حال از خود امواج مثبت و منفی به اطراف ساطع می کند، اگر مبلغ دینی از لحاظ شرایط روحی و اخلاقی و معنوی از جایگاه مناسبی برخوردار باشد بدون شک اطرافیان خود را تحت تاثیر قرار داده و تبلیغ او نیز مفید خواهد بود./936/ت302/س
ارسال نظرات