۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۴۰۸
اندیشمند شیعه مصر:

آمریکا و اسرائیل عوامل اصلی نزاع پیروان مذاهب و ادیان مختلف هستند

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر از آمریکا و اسرائیل به عنوان عوامل اصلی نزاع پیروان مذاهب و ادیان مختلف یاد کرد.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس اندیشمند شیعه مصر در گفت و گو با روزنامه الاهرام این کشور، درباره تعداد شیعیان در مصر گفت: با توجه به سیاست مشت آهنین نظام سابق علیه شیعیان، آماری از جمعیت شیعیان در مصر وجود ندارد و به نظر من هیچ دلیلی برای یافتن این عدد نیست. اگر جامعه نسبت به وحدت و مصلحت کشور دغدغه خاطر داشته باشد باید از سوال کردن درباره جمعیت شیعیان خودداری کند، زیرا چه تفاوتی دارد که من شیعه هستم یا پیرو یک مذهب دیگر.

وی افزود: نظام دیکتاتوری حسنی مبارک تلاش فراوانی می کرد تا شیعیان را دارای گروه و سازمان جلوه دهد و بدین صورت به حملات خود علیه شیعیان مشروعیت بیشتری دهد. حقیقت این است که پیروان تشیع در مصر به هیچ وجه دارای گروه و سازماندهی خاصی نبودند، اما بسیاری از آنان توسط نظام دیکتاتوری بازداشت شدند.

احمد راسم النفیس برپایی نظام ولایت فقیه در مصر را ناممکن دانست و تصریح کرد: در کشور مصر نمی توان حکومتی نظیر جمهوری اسلامی ایران را برپا کرد، زیرا امکانات این کشور با ایران قابل مقایسه نیست. ایران دارای مرکزی دینی قدیمی و بزرگی است که می تواند نظام ولایت فقیه را پشتیبانی و حمایت کند، ما در صدد آن هستیم تا حکومتی را تشکیل کنیم که فقر و فساد را ریشه کن کند.

این اندیشمند شیعه بر لزوم بازگشت روابط با ایران تاکید کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور بسیار قدرتمندی است و روابط دیپلماتیک بر گسترش روابط مصر با این کشور تاکید می ورزد.

وی ادامه داد: بنده بارها به جمهوری اسلامی ایران سفر کردم و رابطه بسیار خوبی با ایرانی ها دارم. نظام دیکتاتوری حسنی مبارک بارها من را از سفر به این کشور محروم کرد، ولی هم اکنون به راحتی می توانم به ایران سفر کنم و قرار است تا چند روز دیگر در کنفرانس حقوق بشر و تروریسم در تهران حضور یابم.

احمد النفیس، آمریکا و اسرائیل را عوامل اصلی نزاع سنی ها و شیعیان و همچنین مسلمانان و مسیحیان دانست و تاکید کرد: آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل تلاش فراوانی برای ایجاد فتنه و شکاف میان مسلمانان و گسترش درگیری میان مسلمانان و مسیحیان انجام می دهند. جفری فیلتمن معاون وزیر خارجه آمریکا فاش کرده بود که آمریکا مبلغ 500 میلیون دلار برای مخدوش ساختن چهره حزب الله لبنان پرداخت کرده است. این پول ها در اختیار خطبای مساجد قرار گرفت تا علیه حزب الله و شیعیان سخن بگویند و فتنه را در جوامع اسلامی به راه بیاندازند.

وی اسلام را شاخص اصلی توصیف کرد و بیان داشت: هشدار دادن نسبت به گسترش مذهب تشیع امر محکومی است، تاکنون هیچ کس ندیده است که یک فرد شیعه مسجد یا کلیسایی را منفجر کند، اما پیروان یک گروه منحرف همه تلاش خود را برای ایجادد شکاف میان مسلمانان انجام می دهند./980/ب901/گ
ارسال نظرات