۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۴۸۳
استاد حوزه علمیه قم:

اگر ایرانیان مجوس بودند وهابیان هم بت پرست و جاهل بودند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مهدویت اندیشه ای جهانی است، ادامه داد: وهابیت خود را دشمن شیعه می‌داند از این رو به تهمت‌زنی علیه شیعه می‌پردازد.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي، استاد حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام سیدهاشم بطحائی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان سخیف شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی و رئیس کمیته علمای ارشد عربستان سعودی مبنی بر انکار وجود امام زمان(عج) بیان داشت: مهدویت یک مساله اجماعی بین مسلمانان است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مهدویت در مقوله امتداد خلافت رسول الله(ص) جای دارد و با ادله نقلی و عقلی گوناگون به اثبات رسیده است.

وی اظهار داشت: چه کسی حاضر است تا محصول و دست رنج خود را بدون باغبان رها سازد که اهل سنت قائلند پیامبراکرم(ص) اقدامی در مساله خلافت نکرد؟

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مهدویت امتداد خلافت نبوی(ص) است، گفت: مهدی موعود دارای غیبتی عرفانی از سنخ غیبت حضرت یوسف (ع) است که بردارانش او را نمی‌شناختند ولی او همگی آنها را می‌شناخت.

وی بیان داشت: مهدویت نشانگر خلافت الهی در زمین است و بر طبق روایات معتبر، زمین خالی از حجت الهی نخواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهدویت اندیشه‌ای جهانی است، ادامه داد: وهابیت خود را دشمن شیعه می داند از این رو به تهمت‌زنی می‌پردازد.

حجت الاسلام بطحائی با اشاره به اتهاماتی همچون مجوسی بودن شیعه از سوی امام جمعه ریاض، بیان داشت: مجوسیت دینی از ادیان توحیدی بوده که انحصاری هم در ایران نداشته است و بخش‌هایی از یمن و نجران هم مجوسی بوده‌اند.

این استاد دانشگاه پردیس قم اظهار داشت: اگر قرار است اندیشه‌ای مورد نقد قرار گیرد باید وضعیت فعلی آن نقد شود، زیرا اگر قرار باشد ایرانی‌ها را به دلیل محبت اهلبیت(ع) با تهمت دین هزار سال پیش آنان نقد کنند، ما هم می توانیم صفت بت پرست را به آنها نسبت دهیم.

وی با اشاره به اینکه نباید با برچسب زنی و اتهام، به محاجه اندیشه‌ای روی آورد، گفت: این علمای وهابی که صفت مجوسی را به شیعیان نسبت می دهند آیا خوش دارند که علمای ما آنها را با واژه عرب جاهلی، بت پرستان و ... توصیف کنند؟

این استاد حوزه علمیه قم، بیان داشت: توصیه من به علمای وهابی این است که کتاب هایی که خود قبول دارند همچون کامل ابن اثیر و طبری را بخوانند و با به کارگیری قوای عاقله به داوری بنشینند.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از دولت آل سعود در بستن باب شیبه خانه خدا اظهار داشت: چرا باید دربی که پیامبر اکرم(ص) بت هبل را در آن دفن کرد تا زیر پای حاجیان لگدمال شود بسته باشد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات