۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۵۶۶
آیت الله نمازی:

سکوت در برابر کشتار مسلمانان چهره واقعی مدعیان حقوق بشر را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، با محکوم کردن سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته در کشورهای اسلامی، گفت: این سکوت و بی توجهی ماهیت و چهره واقعی مدعیان حقوق بشر را نشان داد.
آيت الله نمازي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کاشان با گرامیداشت 25 اردیبهشت روز جهانی خانواده خاطرنشان کرد: خانواده در نظام اسلامی کانون مهر و محبت بوده که در آن زن و مرد مایه آرامش یکدیگر محسوب می‌شوند.

وی با مقایسه خانواده در نظام غرب و در نظام اسلامی افزود: خانواده در غرب یک امر تبلیغاتی و تشریفاتی است و درآن زن و مرد متأهل می‌توانند با اجنبی‌ها رابطه اخلاقی و جنسی برقرار کنند

آیت الله نمازی با اشاره به مساله ادغام هشت وزارتخانه درچهار وزارتخانه اظهار داشت: طرح این بحث در رسانه‌ها و اظهارنظرهای دولت و مجلس در دستگاه‌های تبلیغاتی در شرایط کنونی به صلاح نبوده و همگی باید تدبیر مقام معظم رهبری را مبنی بر طرح مباحث در جلسات خصوصی رعایت کنند.

وی به روز 26 اردیبهشت، سالروز اشغال سرزمین فلسطین و اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: در 63 سال قبل رژیم منحوس صهیونیستی با تصمیم شوروی و امریکا و با تصویب سازمان ملل متحد توانست در سرزمین‌های اشغالی موجودیت خود را اعلام کند.

آیت الله نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت 25 اردیبهشت سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون، خاطرنشان کرد: نقش حضرت امام راحل و فقاهت شیعه در زیر سوال بردن این مصوبه ننگین که در 13 مهرماه سال 42 به تصویب شورای ملی رسیده‌بود بسیار پررنگ است.

وی افزود: حضرت امام (ره) در آبان‌ماه سال 43، یک سخنرانی مهیج و کوبنده‌ای را علیه این مصوبه ایراد کردند که همین سخنرانی موجبات تبعید ایشان را به ترکیه فراهم آورد.

عضو خبرگان رهبری با مقایسه نقش رهبر در نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر حکام کشورهای اسلامی اظهار داشت: امروز با مشاهده رفتار حکام عربستان، لیبی، تونس و بحرین که برای حفظ قدرت‌شان از هیچ کاری حتی کشتن مسلمانان نیز دریغ نمی‌کنند، اختلاف شیوه رهبری ولایت فقیه با حکومت دیگران به خوبی نمایان شده‌است.

آیت الله نمازی با تسلیت رحلت حضرت ام‌البنین(س)، شخصیت ایشان را بسیار والا خواند و ادب ایشان و فرزندان شان را در مقابل حضرت فاطمه زهرا(س) را بسیار ستودنی توصیف کرد.

وی در پایان با محکومیت کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی منطقه تصریح کرد: این کشتار ها چهره حقیقی آمریکا، سازمان ملل متحد و سایر مدعیان دفاع از حقوق بشر را به خوبی به همگان نشان داد. /904/د102/ص

ارسال نظرات