۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۱۹۰
آیت الله نورمفیدی:

حوزه برای شبهات طرح شده در جهان امروز پاسخ منطقی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت پژوهش، تصریح کرد: حوزه باید برای همه شبهات و سؤالات طرح شده در جهان امروز پاسخ منطقی و روزآمد داشته باشد.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان روز گذشته در جلسه شورای حوزه علمیه استان در گرگان، با اشاره به اهمیت پژوهش، تصریح کرد: حوزه باید برای همه شبهات و سؤولات طرح شده در جهان امروز پاسخ منطقی و روزآمد داشته باشد.

وی با اشاره به این که تقویت پژوهش در حوزه های علمیه نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح است، یادآور شد: وجود طلاب مستعد و مدیریت آگاه و برنامه ریز از لوازم دستیابی به اهداف پژوهشی در حوزه های علمیه است.

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان یادآور شد: نیاز سنجی و نیاز شناسی مسائل تحقیق و پژوهشی در حوزه های علمیه ضروری است و تحقیقات در حوزه ها باید هدفمند و بر اساس نیازهای جامعه انجام شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که تعیین سمت و سوی پژوهش ها و کاربردی کردن آن باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، گفت:  بررسی نیازهای روز حوزه های علمیه، جامعه و نظام اسلامی باید در اولویت کارهای تحقیقی طلاب و استادان حوزه باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین از مدیریت و معاونت پژوهشی حوزه علمیه استان گلستان در راه اندازی مرکز پژوهشی حوزه علمیه گلستان تقدیرکرد.

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه های علمیه گلستان نیز در این جلسه افزود: اعضای محترم شورای حوزه گلستان تاکید جدی بر مقوله مهم تحقیق و پژوهش داشته و در این مسیر رهنمودهایی داشتند که مورد توجه مسؤولان حوزه استان قرار دارد.

به گفته وی، راه اندازی معاونت پژوهشی حوزه استان و دفتر پژوهشی در مدارس استان به منظور مدیریت امر پژوهش در حوزه ها از جمله اقدامات انجام شده در این جهت  است.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با حضور معاونان و مسؤولان دفاتر پژوهشی استان، انتشار شماره نخست فصلنامه اسوه در حوزه علمیه استان نیز از دیگر این اقدامات است.

وی برگزاری کارگاه علمی و مهارتی استادان ادبیات عرب، حمایت از مولفین کتب در استان و پیگیری تدوین کتاب «تجزیه افعال قران» در سه جلد نیز از جمله اقدامات مدیریت حوزه گلستان است.

حجت الاسلام ملکی، شناساسی نیازهای کتابخانه مدارس استان به منظور تجهیز آن و راه اندازی وبلاگ استادان پژوهشی حوزه های علمیه استان را نیز از اقداماتی دانست که در جهت تقویت مقوله تحقیق و پژوهش عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه گلستان همچنین با اشاره به اهمیت توجه به رویکردهای علمی در مقوله پژوهش در حوزه پیشنهاد کرد که درس روش تحقیق برای نخستین بار در کشور به عنوان پایلوت در حوزه های استان تدریس شود.

وی، آموزش شیوه های علمی پژوهش و تحقیق به طلاب را موجب بهینه شدن فعالیتهای پژوهشی در حوزه ها عنوان کرد و افزود: همچنین با توجه به ضرورت نهادینه شدن تحقیق در مدارس علمیه استان پیشنهاد می شود که تدوین یک مقاله علمی در پایان هر سال تحصیلی برای طلاب در تمامی پایه ها و ارائه آن به معاونت پژوهش استان الزامی شود./950/د102/س
ارسال نظرات