۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۲۷۹
فرزند آیت الله بهجت:

ارج نهادن مجاهدت علمی علما‌ نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ فرزند حضرت آیت الله بهجت(ره) با تأکید براین که حفظ شأن علما و ارج نهادن به مجاهدت علمی آنها یک ضرورت است، تصریح کرد: امروز جامعه نیازمند شناخت بیشتری نسبت به چنین شخصیت های برجسته ای هستند.
فرزند آيت الله بهجت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام علی بهجت، فرزند حضرت آیت الله بهجت(ره)، امروز در مراسم دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت(ره) که در شهرستان بندر انزلی برگزار شد با بیان این که این عالم فقید هیچ لذتی را بهتر از عبادت پروردگارش نمی دانست، گفت: ایشان همیشه و در همه لحظات با خدا و در مسیر الهی بود؛ هیچ‌گاه لحظه ای عبادت خداوند متعال را ترک نمی کرد.

وی با بیان این که علم و عرفان با هم در حضرت آیت الله بهجت(ره) متجلی بود، افزود: ایشان یک عابد و سالک به تمام معنا بود و هیچ گاه برای خود ارزش مادی قائل نبود و در همه لحظات عمر بار برکت خود، در برابر خداوند متعال تعظیم می کرد.

فرزند حضرت آیت الله بهجت(ره) با بیان این که مرحوم والد به دلیل ارتباط معنوی عمیق با خداوند متعال از دوران نوجوانی تا ایام پیری از گناه و خصوصیت های زشت به دور بود، گفت: ایشان عبد صالح خدا بود و توجه به خداوند را از همه امور و مسائل برتر و مهم تر می‌دانست.

وی، عبودیت را از ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله بهجت(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: این شخصیت کم نظیر هیچ‌گاه از یاد خدا غافل نبود و به معنای واقعی کلمه جزء اولیای الهی بود.

فرزند حضرت آیت الله بهجت(ره) با بیان این که کسانی که به معرفت شهودی دست یافتند هرگز دچار تخلف و گناه نمی شوند، گفت: کسی که محبت الهی را چشیده باشد و لذت حضور را درک کرده باشد حاضر نمی شود به خاطر همه دنیا هم، لحظه ای از این لذت محروم شود.

حجت الاسلام بهجت با اشاره به این که حضرت آیت الله بهجت(ره) توانست درجات علمی معنوی را با هم طی کند، ادامه داد: بسیاری عالمان دینی در طول تاریخ با رسیدن به چنین درجه ای به افتخاری برای جهان اسلام تبدیل شدند.

وی با اشاره به این که علما و فقهای دینی در طول تاریخ خدمات ارزشمندی را به جامعه اسلامی ارائه دادند، بیان داشت: عارفان دینی همیشه منشأ خدمات بسیاری به دین مبین اسلام بودند و حضور آنها همیشه زمینه ساز رشد و تقویت ارزش‌های ناب اسلامی را فراهم کرده است.

فرزند حضرت آیت الله بهجت(ره) با تأکید براین که حفظ شأن علما و فقهای دینی و ارج نهادن به مجاهدت علمی آنها یک ضرورت است، تصریح کرد: امروز جامعه نیازمند شناخت بیشتری نسبت به چنین شخصیت های برجسته ای هستند.

وی با بیان این که سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی باید بیشتر برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود، ادامه داد: خدمات علمی فقهای دین برای جامعه اسلامی همیشه تأثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام بهجت با اشاره به این که مؤمن واقعی کسی است که همه کارهایش برای رضای الهی و باور و افکارش نیز در آن مسیر باشد، تصریح کرد: مؤمنان واقعی باید همه دستورات الهی را در زندگی خود به کار بندند./950/پ202/س
ارسال نظرات