۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۳۲۲
خطیب جمعه قطیف عربستان:

پافشاری مردم فلسطین بر بازپس گیری حقوقشان قابل تقدیر است/ روحیه ملت فلسطین در بالاترین درجه قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان، پافشاری ملت فلسطین بر بازپس گیری حقوق خود را در پرتو سکوت مجامع بین المللی قابل ستایش خواند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، «حجت الاسلام شیخ حسن صفار»، خطیب جمعه قطیف عربستان، در مسجد امام رضا(ع) این شهر، بازگشت شهروندان فلسطینی به این کشور را حق مسلم آنان توصیف کرد و گفت: مردم فلسطین بر اساس بند «194» سازمان ملل حق دارند تا به وطن خود بازگردند و دولت مستقلی را برپا کنند.

وی افزود: اصرار و پافشاری شهروندان فلسطینی بر بازپس گیری حقوقشان پس از گذشت 63 سال از غصب اراضی آنان توسط رژیم صهیونیستی و بی اعتنایی مجامع بین المللی به جنایت های این نظام غاصب قابل ستایش است.

حجت الاسلام صفار تصریح کرد: روحیه ملت فلسطین هم اکنون در بالاترین درجه قرار دارد. انقلاب های عربی سبب شد تا شصت و سومین سالروز اشغال فلسطین رنگ و بوی دیگری داشته باشد، به طوری که هزاران تن از شهروندان فلسطینی از کشورهای مختلف به مرزهای این کشور روانه شده و پایداری و مقاومت خود را بر بازپس گیری حقوق غصب شده شان اعلام کردند.

خطیب جمعه قطیف یورش نظامیان صهیونیسم به این افراد را محکوم کرد و اظهار داشت: آواره گان فلسطینی توانستند از موانع امنیتی و مین های اسرائیلی عبور کرده و وارد این کشور شدند و به همین دلیل بود که با یورش وحشیانه نظامیان اشغالگر مواجه شده و جمعی از آنان به کام شهادت رسیدند.

وی به جنایت های اسرائیل در روزهای اولین اشغال فلسطین اشاره کرد و گفت: اسرائیل در سال 1948 میلادی بیش از 531 روستا را ویران کرد و بیش از 750 هزار فلسطینی را از خانه و وطن دور ساخت. هم اکنون نیز 92 درصد از زمین هایی که در تصرف دولت جعلی اسرائیل است به فلسطین تعلق دارد و بیش از 75 درصد مردم فلسطین در غربت بسر می برند.

خطیب جمعه قطیف نسبت به آینده فلسطین ابراز امیدواری کرد و بیان داشت: بنده آینده روشنی را برای فلسطین متصور هستم و امیدوارم بتوانند حقوق خود را بستانند و با آزادی قدس شریف از لوث یهودیان، دولتی مستقل را برپا کنند تا بتوانیم در مسجد الاقصی به نماز بایستیم./980/ب902/گ
ارسال نظرات