۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶
عضو ستاد تفسیر قرآن:

رسانه‌ها نهضت خانواده فاطمی را کلید زنند

خبرگزاری رسا - عضو ستاد تفسیر قرآن کریم، گفت: باید نهضتی برخواسته از الگوی حضرت زهرا(س) در خانواده ها ایجاد شود و این مسئولیت خطیر رسانه های دینی است.
ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)


حجت الاسلام علی اصغر قرائتی، عضو ستاد تفسیر قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی بی‌نظیر همه بانوان عالم، نقش اثرگذاری در تاریخ اسلام داشت.

وی بیان داشت: حضرت زهرا(س) بعد از پیامبر اکرم(ص) در موقعیتی که دست امیرمومنان(ع) بسته بود، توانست با اقدامات خود جلوی انحراف بایستد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: بعد از پیامبر اکرم(ص)، هراس از دو دسته شدن امت اسلام، مانع اقدامات موثر امیرمومنان(ع) در حق خواهی شد اما حضرت زهرا(س) با اقداماتی نظیر خطبه، گریه، وصیت و سایر اقدامات مانع از تثبیت تفکر انحرافی در وصایت رسول الله (ص) شدند.

وی بیان داشت: ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ، اقدامات حضرت زهرا(س) را در بیداری امت اسلام انجام دادند.

این محقق علوم اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: نگاه اسلام به زن، مادری، مربی‌گری و ریحانه است.

وی ادامه داد: متاسفانه در غرب تلاش می شود تا نقشی همسان مرد برای زن قائل شوند و با وضع قوانین مشترک، نقش های اصیل زن را از او بگیرند.

محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز طبق ملاک های غربی، شاغل بودن زن یک امیتاز است که این رویکرد موجب شده تا زنان به کارهای سخت تن دهند و ریحانه بودن آنها کنار گذاشته شود.

وی اظهارداشت: ریحانه در کلام امیرمومنان(ع) به معنای نپرداختن به کارهای خشن مردانه است.

وی با اشاره به کمرنگ شدن اخلاق شوهرداری و کودک‌داری در خانواده‌های اسلامی اظهار داشت: باید نهضتی برخواسته از الگوی حضرت زهرا(س) در خانواده ها ایجاد شود و این مسؤولیت خطیر رسانه های دینی است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات