۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۰۳۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عناد استکبار با جمهوری اسلامی ناشی از وحدت و همبستگی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی را ناشی از کینه و ترس آنها با وحدت و همبستگی مردم ایران خواند و گفت: باوجود این دشمنی ها، ملت ایران با وحدت و همبستگی و انسجام ملی، خود و کشور را به خوبی حفظ کرده اند و لحظه ای از پشتیبانی نظام دست برنداشته اند.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز گذشته در آیین اختتامیه چهارمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها با اشاره به پیروی تمامی ادیان و اقوام ایرانی از نظام جمهوری اسلامی گفت: اقوام و ادیان ایرانی در همه حال از آرمانهای انقلاب دفاع و پشتیبانی کرده اند.

وی تصریح کرد: حمایت پیروان اقوام و ادیان مختلف از آرمان های اسلام و انقلاب طی سی و سه سال گذشته برای همه جهانیان اثبات شده به طوری که اقوام و ادیان در صحنه های مختلفی همچون پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و عرصه پیشرفت در کنار هم، فداکاری و از جان گذشتگی کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توطئه های پی در پی دشمنان برای جدایی و ایجاد فاصله بین اقوام در کشور گفت: این توطئه ها در نقاط مختلفی همچون کردستان، خوزستان، آذربایجان و بلوچستان انجام شد ولی با مشارکت و فداکاری ایرانیان هیچ نتیجه ای برای دشمنان نداشت.

حسینی با قدردانی از برپا کنندگان این سمینار، برگزاری همایش های علمی این چنینی را گامی موثر در افزایش مشارکت ملی و تعامل بین اقوام و ادیان در کشور اعلام و خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش بی نظیری در ایجاد و توسعه تعامل به ویژه در نقاطی همچون آذربایجان غربی دارند و تا به امروز این نقش را به خوبی ایفا کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تقویت رسانه های محلی به ویژه رسانه ملی بتوانیم اقدامات مفید و موثرتری در مقابله با تفرقه افکنی دشمنان و ایجاد وفاق روز افزون در بین اقوام و ادیان به خصوص در آذربایجان غربی داشته باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون اساسی به وحدت و احترام به همه اقوام و ادیان کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اقوام مختلف مانوس هستند بنابراین این روحیه باید در مسؤولان و خادمان به ملت نیز بیشتر شود.

اسلام با تاکید بر مشترکات به دنبال تامین رفاه ملت‌هاست

حسینی در ادامه به توصیه های بزرگان دین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: در شرایطی که عده ای به دنبال فرقه سازی و گروه سازی در جهان غرب هستند و مردم را در مقابل هم قرار می دهند اسلام با تاکید بر مشترکات می خواهد مردم زندگی خوبی داشته باشند.

وی در پایان بر تعامل اقوام متعدد ایرانی اعم از فارس، آذری، کرد، لر و بلوچ تاکید کرد و نقش آنها را در پیشرفت و تعالی کشور چشمگیر خواند.

گفتنی است، چهارمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها با اهدای جوایز و لوح سپاس برگزیدگان در ارومیه پایان یافت.

برای ارائه در این سمینار 84 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که 11 مقاله از سوی هیات داوران در چهار محور مهندسی فرهگی، ارتباطات، جهانی شدن و دین باوری به عنوان مقالات برگزیده انتخاب و ارائه شد./936/پ202/ص
ارسال نظرات