۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۱۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

فاصله گرفتن از ولایت فقیه، دوری از امام عصر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تبعیت از ولایت فقیه تنها باحرف محقق نمی شود، گفت: ولایت ارزشی است که باید با جان عجین افراد شود.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد رزاقی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام که در مصلای نماز جمعه ساری برگزار شد، ضمن بیان نقش محوری ولایت فقیه در نظام دینی و حرکت انقلابی امام راحل در ایجاد جمهوری اسلامی گفت: عنصر اصلی که موجب حفظ وحدت و کمال مردم جامعه می‌شود، نقش محوری ولایت فقیه است و تبعیت از این اصل در جامعه اسلامی ضرورت دارد.

وی با اشاره به این که دین اسلام تنها برای تأمین قیامت و عبادت خارج از اجتماع نیامده است، افزود: امت اسلامی تابع مکتبی است که اجازه سرخم کردن در مقابل طاغوت را نمی دهند و ما تابع بزرگان دینی هستیم که از لحاظ سیاسی اجازه ندادند در مقابل غیردینی و طاغوت سکوت کنیم.

حجت الاسلام رزاقی‌ ادامه داد: همه قدرت طاغوت در روز 15 خرداد در مقابل مدرسه فیضیه صف‌آرایی کرده و ‌طلاب بسیاری را به شهادت رساندند که همین عامل سبب شد تا ریشه انقلاب قوت گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه، پیش‌بینی امام راحل مبنی بر پیروزی انقلاب را هم صدایی مردم در اقصی نقاط کشور دانست و گفت: امام راحل بزرگ‌ترین تئوری فقه را در انقلاب اسلامی عینیت بخشید و هم صدایی نقاط مختلف کشور را عامل پیروزی انقلاب پیش بینی کرد و نیز کارکرد دین را عامل خروج فقه از انزوا دانست.

حجت الاسلام رزاقی با تأکید بر اینکه مردم جامعه اسلامی برای ماندگاری دین صبوری می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: ایستادگی در مقابل توطئه‌ها، شبهات فکری، سخنان انحرافی و حرکت علیه ارزش‌ها ازعوامل تفرقه و فتنه در نظام اسلامی است که در این راستا برای مقابله مصداق بارز صبر را که در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است، باید پیشه کرد.

وی، شهدا را مصداق بارز صبر در اسلام دانست و افزود: الگوی تجلی انقلاب اسلامی سید الشهدا بوده و راهپیمایی محرم و صفر انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

قاضی دیوان عالی کشور، رسالت امت اسلامی را در جامعه اسلامی، صیانت از دیدگاه شهدا دانست و یادآور شد: شعار، بینش و دیدگاه شهدا نباید تحریف شود زیرا عامل ماندگاری اسلام شهدا هستند.

وی با اشاره به این که نباید اجازه دهیم دین اسلام از سوی استکبار و خرافه گرایی ها زیر سؤال برود، گفت: دیدگاه های انحرافی، ادعاهای پوچ و واهی عوامل مؤثر بر خرافه گرایی است و حرکت در مسیر شیطان محسوب می شود.

استاد حوزه و دانشگاه، جنبش بیداری اسلامی مردم منطقه را از پیش‌بینی‌ها امام راحل دانست و یادآورشد: فریاد امام راحل در گوش امت‌ها زمزمه شد و موجب شد که مستکبران اقصی نقاط جهان سرنگون شوند و طبق پیش بینی‌های امام راحل بیداری اسلامی مستکبران اروپا را نیز در هم می‌شکند. 

حجت الاسلام رزاقی در ادامه سخنان خود با بیان این که امت اسلامی پیرو ولایت فقیه هستند، گفت: طرفداری از ولایت با سخنرانی و حرف محقق نمی‌شود، ولایت ارزشی است که باید با جان عجین شود و جدایی از این اصل یعنی دوری از امام زمان(عج) و دوری از امام عصر، رد کردن اسلام و خداوند محسوب می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: جدا شدن از خط ولایت یعنی گسستن از ارزش‌ها است و هرکسی امضای ولایت فقیه از ابلاغ آن جدا شود، مشروعیت قانونی ندارد که در این راستا راه توبه برای افرادی که انقلاب را بدون ولایت می‌خواستند، باز است. 

استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: حضرت زهرا(س) نخستین شهید راه ولایت محسوب می‌شوند؛ از این رو برای ماندگاری دین، الگو‌پذیری از روش شهدا ضرورت دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات