۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۳۳۱
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

دخالت جویی های آمریکا مانعی بر سر راه اصلاحات در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با هشدار نسبت به طرح آمریکایی ـ غربی برای مصادره جنبش های منطقه و محاصره سوریه، دخالت جویی های آمریکا را مانعی بر سر راه اصلاحات در سوریه دانست.
سيد ابراهيم امين السيد رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، روز گذشته در نشستی سیاسی در مسجد المصطفی(ص) در شهر بعلبک لبنان با تاکید بر همسو بودن جنبش های گوناگون در منطقه و پیشروی آنها به سوی عزت، کرامت و اقتدار و در راستای منافع نیروهای مقاومت و ملت های منطقه، نسبت به وجود طرحی آمریکایی و غربی برای مصادره جنبش های منطقه و محاصره سوریه هشدار داد.

وی با اشاره به تلاش این طرح آمریکایی ـ غربی برای سوء استفاده از رویکرد اصلاحاتی در سوریه و تبدیل آن از اصلاحاتی ضروری در هر کشور به روندی برای تغییر حکومت در راستای منافع آمریکا و اسراییل، افزود: بخشی از اصلاحات سوریه حق مسلم ملت سوریه است و معنایی جز آزادای، مشارکت و رشد و پیشرفت اقتصادی ندارد، اما مشکلی که وجود دارد، دخالت جویی های آمریکایی و فشارهایی است که غرب بر سوریه اعمال می کند.

گفتنی است که سوریه از اواخر اسفندماه گذشته شاهد برخی اعتراضات و ناآرامی ها به ویژه در برخی شهرها مانند لاذقیه، حمص و درعا بوده و اغلب در روزهای جمعه و پس از برگزاری نماز جمعه تظاهرات برگزار می شود.

دو هفته پیش بشار اسد و دیگر دولتمردان سوریه با تدوین پیش نویس قانون احزاب و عفو بازداشت شدگان و نیز صدور فرمان تشکیل کمیته نظارت بر گفتگوهای ملی که متشکل از هفت شخصیت سوری از چهره های برجسته احزاب مختلف از جمله حزب بعث و شخصیت های مستقل است، گام های اساسی را در مسیر اصلاحات برداشته اند.

دو هفته پیش نیز، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دستور تحریم علیه بشار اسد رییس جمهور و شش تن دیگر از مقامات بلندپایه سوریه از جمله فاروق الشرع، معاون رییس جمهور، عادل سفر، نخست وزیر، وزرای کشور و دفاع و دو مقام بلندپایه امنیتی این کشور را به بهانه حوادث اخیر سوریه صادر کرد.

یادآور می شود که اخیرا نیز در پی حمله یک گروهک مسلح به شهر پل الشغور واقع در استان ادلب، دست کم 120 تن از اعضای پلیس و نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

در همین حال، بر اثر تیراندازی از مقر فرماندهی کل در اردوگاه یرموک سوریه واقع در نزدیکی دمشق به سمت شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه شهدای تظاهرات سالروز اشغال قدس در منطقه اشغالی جولان سوریه، 14 فلسطینی شهید و بیش از 44 تن دیگر زخمی شدند که برای مداوا به درمانگاه فلسطین در اردوگاه یرموک انتقال داده شدند.

شرکت کنندگان در این مراسم نیز که شمار آنها به 100 هزار تن می رسید، مقر فرماندهی کل را به آتش کشیدند و علیه رهبران این جنبش شعار سر دادند./981/ب902/گ
ارسال نظرات